Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM

€ 2.496,-
Specificaties Gestabiliseerd met een filtermaat van 77mm - Bekijk alle specificaties

Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM Review

Jan Onderwater 14 juni 2021, 202 views Product gekocht

Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM

Een werkpaard voor de fotograaf, de standaard in 100-400 tele zoom objectieven

Pluspunten

• Goed vakmanschap
  • Snel scherpstellen
  • Nauwkeurig scherpstellen
  • Zeer goede beeldstabilisatie
  • Bokeh of de onscherpe overgang, die is goed
  • Beschermd tegen vocht en stof, ik zou het niet testen of onder de kraan houden, maar het is fijn om te weten dat er bij het ontwerp rekening is gehouden met stof en regen.
  • De lens heeft een aansluiting voor een statief

Minpunten

• relatief groot en zwaar

Handling Score: 4
Scherpte (open) Score: 4
Scherpte (stopped) Score: 5
Vervorming Score: 5
Chrom. abberratie Score: 5
Vignettering Score: 5
Lens flare Score: 5
AF-snelheid Score: 4
Ik vind de Canon 100-400 telezoomlens erg goed. Ik kocht het op Amazon ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Ik heb het op vele reizen meegenomen. Je zoomt geweldig en snel.
Gebruik het vooral voor natuurfotografie en om schepen op zee te fotograferen.
Ik had de 400mm-lens met vaste brandpuntsafstand kunnen kopen, maar dan zou ik de flexibiliteit van de zoom missen. Was in Nieuw Zeeland soms zo dicht bij de dieren dat 400MM gewoon te lang zou zijn. Het werkpaard voor natuur- en sportfotografen.
Hij wordt geleverd met een mooi etui en riem.

Heb jij ook een Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM?

Hmm, wanneer een lens 2400 euro kost lijkt me dat toch wel een belangrijk aspect voor een review.
Ik zie echter nergens terug of dit bedrag te verantwoorden is tov de lichtwaardes en geboden techniek ?
Te verantwoorden is het bedrag voor een amateur natuurlijk nooit, want daar gaat het niet om. Een prof kan het verantwoorden als de lens hem meer oplevert dan wat ie gekost heeft. Was het voor mij een verantwoorde uitgave? Nee, waarschijnlijk niet, maar heb er heel veel plezier mee en veel plezier mee gehad. En om je de waarheid te zeggen, hoewel ik een Full Frame camera heb en een tas vol met objectieven, gebruik ik steeds vaker gewoon mijn iPhone om foto's te maken en te filmen, gewoon omdat ik die altijd bij de hand heb en de kwaliteit goed is.
Ook een amateur kan zijn euro's maar een keer uitgeven en zal dus ook keuzes moeten maken.
Dan is vergelijken met datgene wat er nog meer te koop is ook gewoon belangrijk.
Dat is een valide punt, maar ik ben geen redacteur van een foto tijdschrift die verschillende lenzen van Canon, Nikon, Sony, Samyang, Sigma naast elkaar heeft op verschillende FF cameras en dan de voor en nadelen kan toetsen. Dus ik snap niet zo goed waarom je dit aanbrengt bij mijn gebruikers review/ervaring.
Ik koop wat mij, voor mij persoonlijk, een juiste keuze lijkt en schrijf dan eens een review.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.