Samyang Optics AF 14mm f/2.8 (Canon EF)

€ 616,05
Specificaties Niet gestabiliseerd met een filtermaat van 67mm - Bekijk alle specificaties

Samyang Optics AF 14mm f/2.8 (Canon EF) Review

Jan Onderwater 14 juni 2021, 67 views Product gekocht

Samyang Optics AF 14mm f/2.8 (Canon EF)

Pluspunten

• Scherp
  • Betaalbaar
  • Enorme Scherptediepte
  • Full Frame
  • Solide
  • Uitstekend in elkaar gezet

Minpunten

• Geen Autofocus

Handling Score: 5
Scherpte (open) Score: 5
Scherpte (stopped) Score: 5
Vervorming Score: 3
Chrom. abberratie Score: 4
Vignettering Score: 3
Lens flare Score: 4
Dit is zonder twijfel mijn favoriete lens. De prestaties zijn geweldig, hij is haarscherp en het is erg leuk om ermee te fotograferen. Ik gebruik het op Full Frame (Canon 5D Mark II). Aangezien ik nog uit de analoge tijd kom, waar alles met de hand werd afgesteld, heb ik geen problemen met het volledig mechanische zonder elektronica van deze lens. Hij is goed scherp te stellen en met het diafragma 2-3 stops aan is eigenlijk alles scherp.
De verwerking is goed, ondanks plastic voelt het stabiel en solide aan. Contrastbereik is hoog.
Voor dit geld kan ik alleen maar zeggen, koop hem en heb er plezier mee. Vergelijkbare lenzen van Canon of Nikon kosten 6 tot 10 keer zo veel en zijn behalve dat die wel AF hebben, zijn ze optisch niet beter.

Heb jij ook een Samyang Optics AF 14mm f/2.8 (Canon EF)?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.