1 review

Apple Final Cut Pro X

Apple Final Cut Pro X Review

Jan Onderwater 13 juni 2021, 635 views Product gekocht

Apple Final Cut Pro X

Pluspunten

• Rate Snel
  • Stabiel
  • Toegankelijk
  • Lage HW footprint

Minpunten

• Alleen voor de Mac

Stabiliteit Score: 5
Systeemeisen Score: 5
Gebruiksvriendelijkheid Score: 5
Ik gebruik Final Cut (FCPX) sinds het net op de markt was, sinds 2011. Heb er één keer voor betaald en heb sindsdien alle updates en verbetering voor gekregen. De prijs is dus geheel gerechtvaardigd en in vergelijking met Abo SW van de Concurrent een koopje. Ik gebruik het voor het maken van mijn privé filmpjes, voor onze beagleclub, en voor bedrijfsfilms. De SW heeft een leercurve, maar het is geen steile. Je kan in principe zo aan de slag maar als je wat anders gewend bent moet je wel omdenken. De enige serieuze concurrentie is Adobe Premiere, Avid en DaVinci resolve. Is FCPX nu beter? Nu, het is iig veel stabieler dan Premiere, daar hoor ik veel klachten over, en het is duidelijk sneller dan de anderen. Maar of het beter (of slechter is) als video edit SW dan de concurrentie betwijfel ik. Het is vooral persoonlijke voorkeur denk ik. Alle pakketten hebben voor- en nadelen.
Ik raad aan er ook Compressor bij te kopen, welke je in staat stelt je exports volledig tot in de kleinste details te bepalen.
Ik heb slechts 1 keer een issue met de SW gehad. Het geheugengebruik nam daarbij steeds toe en toe tot de SW crashte. Niemand kon mij hierbij helpen tot ik zelf de oorzaak ontdekte Op het hoogste niveau in de directory stond namelijk een camerafile, en daardoor zag FCPX de harde schijf als camera. Na deze file in een map te hebben geplaatst was dit niet meer het geval, heeft echter wel weken en weken geduurd voor ik achter deze "bug" kwam.

Heb jij ook een Apple Final Cut Pro X?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.