Apple iPhone 12 Pro Max 256GB Grafiet

€ 1.099,-
Specificaties 6,7" • 2778x1284 • 256GB - Bekijk alle specificaties

Apple iPhone 12 Pro Max 256GB Grafiet Review

Jan Onderwater 13 juni 2021, laatste update op 17 juni 2021, 143 views Product gekocht

Apple iPhone 12 Pro Max 256GB Grafiet

Eigenlijk zou de 12 helemaal genoeg zijn geweest, of nog een jaar of twee met de X, maar ik wil ook al een tijdje een nieuwe camcorder. De videokwaliteit van deze iPhone is ongelooflijk goed. De HDR-kleurruimte en belichtingsruimte zijn ongelooflijk voor een telefoon.

Pluspunten

• Goed OLED scherm
  • Zeer snelle hardware en software
  • Uitstekende camera's
  • relatief licht voor een groot topmodel
  • top batterij
  • top speakers

Minpunten

• Geen koptelefoon
  • Geen oplader

Ik stapte over van een X naar deze 12 Pro Max. Eigenlijk zou de 12 helemaal genoeg zijn geweest, of nog een jaar of twee met de X, maar ik wil ook al een tijdje een nieuwe camcorder. Ik hou van filmen. De videokwaliteit van de X is al erg goed, maar deze iPhone is ongelooflijk goed. Wat de video betreft, absoluut topklasse, wereldklasse! De HDR-kleurruimte en belichtingsruimte zijn ongelooflijk voor een telefoon. Het scherm is groot en laat de HDR-opnamen zeer goed zien. Hiermee heb ik geen high end camcorder van 400-600 euro nodig en is het dus veel goedkoper (ja, ik vertel mezelf iets om de uitgave te rechtvaardigen).

5 en 4 G zeer snel
De iPhone 12 Pro heeft het mooie nieuwe design, het mooie OLED scherm en een zeer snelle soc en 5G ondersteuning. In het netwerk van Vodafone had ik een downloadsnelheid van 158 Mb, een upload van 48 Mb. Dit is sneller dan mijn DSL verbinding was! Ook de 4G snelheid is beduidend hoger, dankzij de betere modem

Ontwerp.
Het eerste wat opvalt bij het openen van de doos is het gloednieuwe design dat de iPhone 12 introduceert. Apple keert terug naar de iPhone 5s met een hoekiger ontwerp dat doet denken aan de iPad Pro. De 5s was voor veel mensen de mooiste iPhone ooit. Dit ontwerp zorgt voor een frisse look die zich meteen onderscheidt van alle iPhones die sinds de iPhone X zijn gelanceerd.
Een belangrijke reden voor dit verbluffende ontwerp is het nieuwe scherm. De iPhone heeft een zeer modern OLED-display, en dat merk je meteen. Het OLED-scherm van mijn X was al goed, maar deze is beter en vooral groter.

Weergave
Het scherm heeft een bredere kleurweergave, diepere zwarttinten en een hoger contrast. Het nieuwe display verbetert het algehele ontwerp van de iPhone. Aan de bovenkant van dit indrukwekkende nieuwe display wordt u nog steeds aangekeken door een grote inkeping. Deze inkeping bevat de gezicht ID camera. Ken het al van de X en is voor mij geen probleem, de gezichtsherkenning is sneller en heel erg goed. Alleen met masker is het vervelender. Dat het, zoals sommigen klagen, geen 120-hart scherm is, stoort mij niet, deze technologie is nog niet volgroeid en zou het stroomverbruik behoorlijk doen toenemen.

De camera is slimmer geworden
De camera is grotendeels dezelfde gebleven in vergelijking met vorig jaar. De iPhone Pro Max 12 heeft drie cameralenzen aan de achterkant: als je foto's van de iPhone X en iPhone 12 naast elkaar legt, is de kwaliteit gemakkelijk te onderscheiden. De iPhone 12 maakt prachtige foto's, vooral in het donker dankzij de nachtmodus, die aanzienlijk is verbeterd.
De foto's zijn realistisch en levensecht, terwijl u in de portretstand prachtige foto's van mensen kunt maken. Dit maakt deze camera zeer veelzijdig en toegankelijk tegelijk.
Vooral op videogebied blijft Apple zijn voorsprong op eerdere modellen uitbreiden (althans mijn X). De iPhone 12Pro is de eerste smartphone met ondersteuning voor Dolby Vision, een nieuwe videostandaard die je video's er kleurrijker laat uitzien dankzij 4K en hdr.

De foto's van mijn honden zijn genomen bij kaarslicht. Foto en video in de tuin bij schemering, het beeld dat zwart lijkt is een sterrenhemel (oostelijke richting gezien vanuit mijn tuin).

Speakers

De luidsprekers zijn indrukwekkend voor zo'n klein ding, als ik een serie of film kijk, vol stereo. Ik kijk graag een aflevering van een serie voordat ik ga slapen, en met een nieuw Apple apparaat krijg je een jaar lang Apple TV+ dus kijk ik op dit moment naar "For all Mankind".

Batterij

De batterij is erg groot. Aan het eind van de dag heb ik nog steeds 40-50% capaciteit, wat veel beter is dan mijn X.

Eigenlijk zou ik één ster moeten aftrekken omdat de hoofdtelefoon en oplader niet zijn inbegrepen, maar dat laten we maar zo.

Heb jij ook een Apple iPhone 12 Pro Max 256GB Grafiet?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.