Marantz MPM-2000U Review

Jan Onderwater 13 juni 2021, 57 views Product gekocht

Marantz MPM-2000U

Ik heb al een tijdje gezocht naar een USB-microfoon. Het nadeel was dat ik door allerlei China-spullen moest waden met veel positieve neprecensies. Ik moest ook uitzoeken of de microfoons zouden werken op macOS.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Zeer geschikt voor stem
  • robuust
  • Goede ophanging

Minpunten

• Geen houder of andere accessoires

Ik was al een tijdje op zoek naar een USB-microfoon. Het nadeel was dat ik door allerlei China-spullen moest waden met veel positieve neprecensies. Ik moest ook uitzoeken of de microfoons zouden werken op macOS.

Na bevestiging van de Marantz-klantenservice dat deze microfoon werkt op macOS, heb ik hem uiteindelijk besteld. Deze microfoon is optimaal voor spraakopname en is niet supergevoelig. Dit heeft het voordeel dat u geen achtergrondlawaai oppikt en er geen ruis is (witte ruis). Ga er echter niet te ver van weg en gebruik een speekscherm, althans ik gebruik het niet zonder. Laat u niet misleiden door de relatief lage prijs, het is een microfoon van hoge kwaliteit met een zeer goede stemopname. Ik gebruik het voor voice-overs in bedrijfsfilms, videoconferenties en voor conferentiegesprekken. Er zijn ongetwijfeld betere, professionelere studiomicrofoons, maar die kosten vele malen meer en ze hebben, let wel, GEEN (!) USB-poort. Ik heb een zeer goede richtmicrofoon van Sennheiser voor mijn camera's, maar ik kon geen USB-adapter vinden waarmee hij goed op mijn computer zou werken.

Het werd direct herkend onder macOS, en ook onder Windows 10. Voor zover ik weet, werkt het ook goed onder Linux, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

Er is iets dat duidelijk moet zijn om teleurstelling te voorkomen. De afgebeelde standaard en het geluidskapje achter de microfoon zijn niet inbegrepen.

U ontvangt de microfoon, de dempingsophanging en een USB-kabel in een plastic draagtas. Ik bestelde ook het König & Meyer microfoontafelstatief - 232 en het InnoGear 6 inch microfoon pop shield studio microfoon absorber filter. De microfoon wordt gewoon in de standaard geschroefd en je hebt geen extra tape of zo nodig, de schroefdraad past gewoon. Het plopschild is gemakkelijk te installeren.

Heb jij ook een Marantz MPM-2000U?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.