Imou Bullet 2S 4MP

€ 81,11
Specificaties Draad(loze) buitencamera + app - Bekijk alle specificaties

Imou Bullet 2S 4MP Review

AburaTestpanel 13 juni 2021, 889 views Testpanel

Imou Bullet 2S 4MP

Kwalitatieve goede camera die waterdicht is, een twee-weg communicatie systeem heeft en voor nood zelfs een alarm knop heeft. Gebruikt een 2.4GHz Wifi verbinding of een Ethernet verbinding. Goede basis keuze.

Pluspunten

• Metalen Behuizing
  • Waterdicht
  • Twee-weg praten
  • Alarm systeem
  • SD-Kaart opslag
  • Ecosysteem om uit te breiden

Minpunten

• App gebruik
  • "easy installation"
  • 2.4GHz Only

Kwaliteit Score: 4
Ik heb deze beveiligingscamera mogen testen vanuit de Tweakers test. Heb zelf nooit eerder zo'n camera gehad, gezien ik dit niet nodig acht in mijn buurt. Heb de camera opgehangen in de tuin en ben er wat mee gaan spelen.
Intro
De Imou Bullet S2 4MP is een camera van een redelijk formaat, je gaat deze niet onzichtbaar ophangen. Het device kwam in een stevige doos, waarin het apparaat zelf goed zat ingepakt. App op de telefoon gezet, dit is een must. Er is software voor de PC, De installatie verliep redelijk vlot, al heb ik mijn eigen 5GHz van het modem moeten uitzetten om de camera geïnstalleerd te krijgen. Hierna was de camera gelijk actief en was
Uitpakken!
In de doos:
  • Camera
  • Quick Start Guide; Ook in Nederlands
  • Wall Mount guide; Gaatjes op de goede plek!
  • Waterdicht makend setje voor de UTP aansluiting
  • Stroom adapter; Niet waterdicht!
Je krijgt netjes alles wat je nodig hebt om de installatie te voltooien aan de muur, op de schroefjes en plugjes na. De poot zit vast aan de camera en is ook niet los te halen. De behuizing is van metaal en hierdoor voelt de camera degelijk en mooi stevig aan. Het draaien van de camera gaat mooi stroef en dit zorgt er mooi voor dat deze op z'n plek blijft.

De voorkant van de camera bevat de lens, twee led lampen en het status lampje. Aan de zijkant vind je de twee 2.4GHz Wifi antenna's. Omdat de poot vast zit aan de camera, is de kabel hier doorheen gelust en komt uit de poot weg. Imou heeft hier een inkeping heeft gemaakt waar je de kabel in kunt leggen en zo de poot strak aan de muur of plafond kunt monteren.
Installatie
Ik heb de camera voor de test in de tuin gehangen aan een houten balk. Was simpelweg 3 schroeven erin, stroom er op en voila. Hierna de app erbij gepakt en daar kwam wel wat moeite. Het apparaat moest op een 2.4GHz verbinding komen en alles draait hier zo'n beetje op de 5GHz of UTP. Uiteindelijk geforceerd de 5Ghz band tijdelijk uitgezet om m'n mobieltje op de 2.4Ghz te krijgen. Klein minpuntje dat het apparaat anders echt niet gevonden kan worden. Na de installatie wordt het apparaat wel gewoon gevonden in het netwerk met alles weer aan.
App & Features
De app heeft een simpele, maar duidelijke, interface. De home screen heeft al je camera's met een recent snapshot van de camera of als je wilt, een eigen plaatje. Druk op de play knop en je gaat direct naar het live beeld van de camera toe. Er is ook software voor de PC beschikbaar, waar de functionaliteit gelijk staat aan de app.

Tijdens live beeld kun je foto's maken, opnames maken, spreken naar de camera, alarm aanzetten (erg luid) en de lamp aan/uit zetten. De foto's van de camera zijn overdag van zeer hoge kwaliteit. In de nacht ligt het echt aan of je de lamp wel of niet aan hebt die op de camera zit. Ik heb een paar foto's toegevoegd met wat voorbeelden van de verschillende standen. Respectievelijk: Dag, Nacht met volle LED, Nacht met minimum LED, Nacht met niets.

Zoals je ziet is de camera in het volledig donker, nog steeds echt zwart qua beeld. Nou had ik hier wel wat tegenlicht, dus kan niet zeggen wat er gebeurt als dat niet zo is. Met de LEDs aan is het een heel ander verhaal en zie je de kleur ook wel echt terug komen. Je kan de app zo instellen dat deze ook aangaat als er detectie wordt waargenomen en zal je dus altijd een scherpe foto en/of video hebben van dat moment.

Tevens kun je het zo instellen dat je uiteraard ook direct een melding krijgt op je telefoon. Je kan ook de camera's delen met anderen. Ze moeten dan wel de app installeren en activeren. Je kunt dan toegang geven tot een of meerdere functies van de camera. Denk aan alleen live video bekijken of juist alleen alarmen / cloud video's.
Opslag van video en foto's
Ik had helaas geen SD kaart om mee te testen, maar deze kun je ook in het apparaat stoppen. Verder biedt IMOU opslag aan in de cloud. Je kunt hierbij kiezen uit verschillende pakketten die allen weer andere bedragen hebben.

3 Dagen opslag - €1.99 p/m €19.99 p/j
7 Dagen opslag - €2.99 p/m €29.99 p/j
30 Dagen opslag - €6.99 p/m €69.99 p/j

Je hebt onbeperkte opslagen voor de x-aantal dagen van je abonnement. Belangrijk om te weten is dat de cloud video's NIET in HD worden opgeslagen, maar in SD. Kon ook nergens een optie vinden om dit aan te passen. De beelden zijn nog steeds redelijk, maar meer de kwaliteit zoals je ze zou zien in Opsporing Verzocht. Wil je dus goede kwaliteit, stop er sowieso een SD-Kaart in.

Verder moet ik een ding wel echt kwijt over de instelling van de LED voor de night-vision. Ik heb mijzelf echt te pletter gezocht naar de instelling namelijk. Standaard staan ze namelijk aan en dat snap ik, IMOU wil de beste beelden weergeven. De instelling zit echter zo ver verborgen.
Overall vind ik het een mooie camera, die door z'n metalen behuizing robuust aanvoelt. Je kan hem buiten hangen door z'n waterbestendigheid en hoeft dus niet direct onder een afdak. Je kan zelf kiezen voor een UTP of een 2.4GHz Wifi verbinding. Opslag van alle opnamen kunnen op de SD, in de betaalde cloud omgeving, of via een van je devices gedaan worden. App gebruik is simpel en duidelijk en je vindt alles snel.

De night vision werkt, maar wel het meest optimaal als je een van de led standen gebruikt. Heb je detectie aanstaan dan is dat ook geen probleem, want dan springen ze automatisch aan.

De camera kost op moment van schrijven gemiddeld zo'n €119. Ik vind dat best wel een heftige prijs voor een enkele camera, maar in zijn segment is dit zeker een goede prijs, kwaliteit verhouding.

Dit is mijn eerste review van een product en hoop dat ik jullie wat goede informatie heb gegeven. Mocht er nou echt iets missen, laat het mij dan weten en ik zal kijken of ik dit kan toevoegen.

Heb jij ook een Imou Bullet 2S 4MP?

Nette review. Ik heb al jaren camera's hangen om mijn huis, en zou over dit product twee minpunten willen benoemen: de leds zijn een schijnwerper, en er is geen infrarood aanwezig. Tevens zit er geen PoE ondersteuning op. Alles heeft zijn prijs zullen we maar zeggen. Een beetje kwaliteit camera begint nu eenmaal bij zo'n 200 euro.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.