Brother DCP-L2530DW

Specificaties Laser all-in-one (Zwart) met WiFi - Bekijk alle specificaties

Brother DCP-L2530DW Review

KlutprinterNewbie 11 juni 2021, 1.235 views Product gekocht

Brother DCP-L2530DW

Goedkope printer, die soms doet wat ie moet doen

Pluspunten

• Goede printkwaliteit
  • Past flinke stapel papier in
  • Maakt niet te veel geluid

Minpunten

• Valt in "dode" slaapstand
  • Cartridge niet leeg, maar print stopt wel

Inktverbruik Score: 1
Drivers en stabiliteit Score: 1
Afdrukkwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Scansnelheid Score: 2
Print duidelijk en snel en maakt relatief weinig geluid.
De overdracht van het afdrukbestand gaat echter niet altijd erg snel, maar als die eenmaal is geladen gaat het afrukken behoorlijk rap.
De printer springt in de slaapstand, de PC herkent dit niet en meldt dat de printer off-line is. Stekker er in en er uit is het enige wat bij mij helpt.
De printer geeft aan dat toner (zo goed als) op is, terwijl dit niet waar is de laatste print was nog volledig duidelijk. Vervelende is dat de cartridge vervangen dient te worden voor ik weer kan printen.
Er zit waarschijnlijk gewoon een teller in die na zoveel afdrukken jou verplicht een andere cartridge aan te schaffen.
De prijs van de printer is op zich OK, maar het verdienmodel zit zoals gewoonlijk weer in de cartridges. Heel erg jammer weer.

Heb jij ook een Brother DCP-L2530DW?

Bij mijn Brother printer is het zo dat je de handelingen voor het vervangen van een cartridge moet doorlopen, zonder daadwerkelijk het cartridge te vervangen. Dan print hij gewoon rustig verder. Is wellicht de moeite waard om dit even uit te zoeken voor jouw model.
Bedankt voor de tip, de printers worden echter steeds slimmer :(. Heb de cartridge uit de drum gehaald (en geschud) weer teruggeplaatst, maar helaas dezelfde melding.
Bij mijn Brother printer moet je in de web interface aangeven dat hij moet doorprinten als de toner 'leeg' is. Dit moet je wel instellen voor dat hij aangeeft dat hij leeg is.
Ik heb exact dit zelfde model, en wat jij beschrijft is inderdaad waar, ergens in de web interface / driver softare kan je configueren dat hij gewoon door moet printen ook al is de toner "op".
Bedankt voor de tip, heb na wat zoeken idd gevonden dat de stop uitgezet kan worden. Komen weer keurige printjes uit :)
Ik heb met de gratis included toner, meerdere schoolboeken (~300+ pagina's) voor mijn partner geprint en nog is er zat toner. De prijs per pagina is super laag in vergelijking met bijna ieder andere inkjet.
In de specificatie staat dat deze AllinOne kan scannen naar e-mail. Ik heb ooit een HP All In One gekocht, waarvan men dat ook zei, maar dat bleek hij helemaal niet te kunnen. Hij kon alleen naar e-mail scannen als de PC aan staat. Beetje jammer... Misleidende informatie. Kan deze dat wel? Eventueel direct naar de google drive o.i.d.?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.