Lupus Electronics Lupusec- Wireless repeater V2 Review

Antonio di 10 juni 2021, laatste update op 22 januari 2022, 140 views Product gekocht

Lupus Electronics Lupusec- Wireless repeater V2

Partij 2de-hands sensoren gekocht voor mijn Lupus-XT2-Plus-Alarm-smarthome-hub. Deze zat erbij. Versterkt het signaal van de 868Mhz sensoren van Lupus prima (niet-het-Zigbee-signaal!). Bediening is wat omslachtig. In mijn 3-verdiepingen-casco-betonwoning heb ik overal goed-redelijk-bereik van de sensoren zonder deze "repeater". Zie ook review van de Lupus XT2-plus Hub: https://tweakers.net/productreview/266756/lupus-electronics-xt2-plus-main-panel.html

Pluspunten

• Prima 868Mhz versterker
  • Werkt op adapter en backup batterij
  • anti sabotage

Minpunten

• Wat omslachtige installatie
  • Repeater is verkeerde naam. Je koppelt dit apparaat aan de Hub. Sensoren buiten bereik van de Hub koppel je aan deze "repeater"

Kwaliteit Score: 4

Lupus Wireless repeater V2 (alleen 868Mhz freq.)
Geschatte leestijd 4-6 minuten (zonder de plaatjes met evt. tekst)

(review / how to use / technical-level: simple, change log)

Als van de Tweakers "laatste update" datum in deze LOG niets vermeld staat, heb ik alleen tekstuele aanpassingen gedaan of taalfoutjes hersteld. Dus geen echte inhoud verandert.
<nog niets>

Beschrijving

Als je een Lupus Alarm-smarthome systeem hebt en de HUB heeft geen tot zeer slechte verbinding met een 868Mhz sensor/component (bijv; door grote afstand of weerstand van beton) dan is deze "repeater" een uitkomst.
Als je gewend bent aan het rechtstreeks makkelijk koppelen van sensoren aan de Hub, dan is het gebruik van deze "repeater" wat omslachtig.
Je koppelt deze repeater aan de Hub (dat is nog makkelijk). Vervolgens moet je sensoren koppelen aan de
"repeater" en dit doen en controleren m.b.v. knopjes, ledlicht- en geluid-signalen. Dat is toch wat omslachtig en vereist even wat oefening en geduld.
Bij mijn 3 hoog betonnen casco-woning heb ik deze "repeater" niet nodig (kwam mee met een set 2de hands gekochte sensoren). Maar heb je slecht tot geen ontvangst van een 868Mhz sensor/component op de Hub, dan zorgt deze "repeater" toch voor een betrouwbare doorgifte van het signaal van/naar de sensor/component.
De "repeater" bevat oplaadbare Batterijen en moet aangesloten worden op de 220V via een meegeleverde adapter. Bij uitval van stroom blijft de "repeater" dus werkt op de batterijen, net als de Hub.
De korte Engelse handleiding staat als 2 foto's onderaan. Daar kun je duidelijk lezen wat je er aan hebt en hoe de installatie gaat. Let op:
- Deze "repeater" werkt alleen voor de componenten die met de 868Mhz freq. van Lupus werken!
...Dus niet met de Zigbee frequentie (2,4Ghz)
- Werkt volgens mij met/voor alleen 1 Gebied (Area)!. De XT2-plus Hub heeft 2 gebieden (Areas)!

Verwijzing naar Hub

Zie ook de review van de XT2-plus Hub:
productreview: Lupus Electronics XT2 Plus Main Panel review door Antonio di
Terug naar Inhoudsopgave bovenaan

Heb jij ook een Lupus Electronics Lupusec- Wireless repeater V2?