Logitech MX1000 Laser Cordless Mouse Review

Gabriel_Knight 4 juni 2006, 1.542 views

Logitech MX1000 Laser Cordless Mouse

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand
  • Geen irritant rood licht onder je muis of aan de zijkant
  • Handige indicator zodat je weet wanneer de accu leeg is

Minpunten

• Logo's op de muis slijten eraf op korte termijn
  • Opladen is een crime bij mij.
  • Bereik valt op zeer korte afstand al weg als de ontvanger bij CRT staat

Ik heb deze muis nu ruim een jaar in gebruik, en ben er redelijk tevreden over. Ik heb een jaar of 7 gedaan met een logitech muis met een draadje, en een balletje, en was daar altijd zeer tevreden over. Het nadeel van deze oude muis, was dat deze nu na 7 jaar aardig was weggesleten, maar hij werkte verder nog prima.

Aangezien de MX1000 muis aangewezen werd als lasermuis die zeer precies is, en hij ook lekker in de hand ligt, en heel belangrijk geen irritant rood lampje wat in de muis zit, heb ik deze ruim een jaar geleden gekocht.
De muis doet goed zijn werk. Hij ligt er goed in de hand, reageert snel en het laserstraaltje zie je gewoon niet (Ik irriteer me mateloos aan optische muizen waar je zo'n rode gloed van ziet, in dat opzicht is de MX1000 al een verademing)
Qua precisie zou deze muis een stuk beter moeten zijn dan mijn 7 jaar ouden balmuis. Ik kan totaal geen verschil ontdekken (maarja ik speel ook geen spelletjes). In mijn ogen is de MX1000 even precies als mijn oude balmuis.

De accu gaat redelijk lang mee (bij 8 uur per dag haal je 3 weken)
Maar daat schuilt ook gelijk het grote nadeel van de muis. De muis moet je opladen, en dat gaat bij mij voor geen meter.
Ik heb zweethanden, en dat had tot gevolg dat het logitech logo van de muis binnen 1 maand helemaal was weggesleten (op mijn oude muis zat het er wel nog gewoon op na 7 jaar). Ook het MX1000 laser logo aan de voorkant is onherkenbaar geworden na enkele maanden.

Het grootste probleem is echter het opladen. Doordat ik zweethanden heb, komt er op mijn muismatje (is nog steeds het fijnst om te gebruiken) een klein laagje zweet op den duur. Dat zweet maakt contact met de gouden contactpuntjes aan de onderkant van de muis, en die slaan groen uit. Simpel gezegt, als ik mijn muis in de oplader zet, laat ie niet op. Ik moet altijd met een wattenstaafje de contactjes helemaal schoonmaken, en dan nog 10x wrikken met de muis in de oplader voordat ie gaat opladen.
Soms wordt je dan de volgende dag wakker met een lege muis, omdat ie net een micromilimeter in de oplader is verschoven en dus niet meer oplaad.

Het bereik van de muis is redelijk, echter de oplader/ontvanger staat bij mij naast een CRT scherm, en heeft geen bereik als ik de afstand verder dan 40cm plaats Ik moet de ontvanger dichterbij zetten < 40 cm en dan werkt ie wel.
Wanneer ik de ontvanger midden in de kamer zet, en er staan geen electrische apparaten in de buurt, haal ik wel 3 meter bereik

Beter was geweest om het tandenborstelprincipe te gebruiken om op te laden (heb je geen contactpunten nodig)

Conclusie: Leuke muis, lekker in de hand, maar oplaadprincipe is niet zo best
Doordat

Heb jij ook een Logitech MX1000 Laser Cordless Mouse?

Muis gaat 8 uur per dag mee? en dan over 3 weken?

Dacht het niet. Hij gaat lang mee dat geef ik ook toe.

Denk eerder 8 uur per dagt over 1 a 1.5 week.

Voor de rest heb ik geen last met het opladen of slijtage misschien dat dit nog komt. Ik vind zelf de bouwkwaliteit niet bijzonder goed bij een vriend van me is hij al kapot zonder enige reden. Daarnaast vind ik de knoppe lelijk bij de muis staan op de zijkant en bovenop.
van mij doet ie 7 dagen op full time gebruik
Mooie beoordeling, echter, ik heb geen zweethanden, en het logo is van mij ook al weg. Slijt gewoon super snel af.

Ik heb wel bijkomende problemen zoals de scroll knop indrukken, niet altijd werkt, en ik harder moet drukken.

Alsook als ik hem soms aanzet knippert hij rood,terwijil hij 5sec geleden,als ie aanstond wel groen brande.
En dan moetk soms eindje wachten tot ie weer wilt.

Maar voor de rest,strakke muis
Ik heb deze muis ook, en heb hier verder totaal geen klachten mee.
Hij is precies en snel, geen last van storing hier. (heb ook geen crt's)
Moet em ongeveer 1x per maand opladen en gebruik em 7 dagen per week ongeveer 4 uur per dag. (pc staat 24/7 aan, maar ongeveer 4 uur wordt er effectief gemuist.)
T logitech logootje is bij mij ook bijna weggesleten.

Belangrijk is denk ik om hem pas op te laden als ie helemaal leeg is en vanzelf uitvalt. (Levensduur accu)

Als ie dan uitvalt en je moet nog wat doen, zet em dan ff 10 seconden op de lader en je kunt weer een half uur doormuizen.

Voor mij is dit de allerbeste muis die ik ook gehad heb. heb verschillende soorten muizen gehad uit verschillende soorten kwaliteitsklassen.
Ik vind het toch wel opmerkelijk dat iedereen zo'n lange accuduur haalt. Ik moet hem om de 3 dagen opladen. Gebruik hem zo'n 8 uur per dag.

Verder is het een supermuis. Heb hem bijna een jaar en hij ziet er nog als nieuw uit, logo's zitten er allemaal nog op, alleen dat sticktertje onderop is wel een beetje afgeschaafd. Maarja daar is maar een klein vuiltje voor nodig op je muismat en hij krast alles eraf :)

Met opladen hier in ieder geval geen enkel probleem, kwestie van 1x erin zetten en laden maar. Ik gebruik wel een stoffen muismatje dus daardoor blijven de contactpuntjes goed schoon.
1x per maand opladen is wel gek lang :>
Mijne is na 1 week gebruik echt steendoodvermoeid :'(
Denk dat de oplaadklachten aan jou zweethanden te wijten zijn. Heb hem nu 14 maanden in gebruik ongeveer 10 uur per dag en ik laad hem 1 maal per 2 weken helemaal op.Het logitech-embleem op de bovenzijde is vrijwel weg, Maar het MXlaser enbleem is nog nieuw. Vind het een zware muis, maar wel de beste die ik zelf heb gebruikt.
Joopata
Ik kan gewoon 3 weken muizen als ik em zo 8 uur per dag gebruik. Beide logo's aan de bovenkant zijn al vrijwel helemaal weggesleten, maar ook de onderkant is niet heilig.

Dat het opladen aan mijn zweethanden ligt is mij ook duidelijk, maar vindt het wel een beetje amateuristisch dat je eerst je contacten moet reinigen, en dan met je muis moet wrikken in de houder om em op te laden. Dat moet toch gewoon goed kunnen werken.

De sticker aan de onderkant waar o.a. je serienummer staan ed is ook aan slijtage onderhevig, en voor 5% verdwenen.

Maar this wel een geinig muisje, dat wel
Hoi,

Een supermuis is het zeker. Een aantal jaren heeeel tevreden van. En er zijn al wat muizen de revue gepasseerd in 18 jaar computergebruik. Maar ik lees hier wel een mankementje dat ik van den beginne mee worstel. Het is niet eender hoe hij in de laders teekt, soms kan een milimeter versteken genoeg zijn om niet te laden.
Waaro mmijn reactie vandaag? Hij laadt van geen kanten meer en de contactpunten zien niet groen. Maar daar moet wel de oorzaak te zoeken zijn. Wordt hopelijk vervolgd. Of is er iemand met nuttige commentaar ? Waarvoor dank

Msahc www.ahc.be