AMD Radeon RX 6900 XT Review

lindseysew 8 juni 2021, laatste update op 9 augustus 2021, 425 views Product gekocht

AMD Radeon RX 6900 XT

Voor mij een super kaart voor een (momenteel) mooie prijs! Ook voelt de kaart kwalitatief goed en stevig aan.

Pluspunten

• Stevige kaart
  • Stil
  • Als je geen nul TPM gebruikt, is de kaart zeer koel

Minpunten

• Alsnog een vrij dure kaart (€1000)

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Aangezien mijn Inno3D iChill X3 RTX 3080 kapot is gegaan paar maanden geleden. Was ik helaas genoodzaakt om van de aanschafprijs een nieuwe videokaart te kopen. Dankzij Tweakers kwam ik erachter dat het mogelijk is, met voorbereiding en moeite een nieuwe kaart aan te schaffen bij AMD zelf.
Ik heb tot heden geen enkel spijt dat ik ben overgestapt naar deze kaart. Kaart ziet en voelt robuust aan.
Ondertussen heb ik ook mijn voeding ge-upgrade naar een Corsair RX 850x en tot nu toe ook geen spijt :)
Ik had hiervoor een Cooler Master Lite 700w en durfde het niet aan met zo'n dure kaart.
De kaart is niet overclocked en een paar benchmarks gedraaid. Voor mijn gevoel een zeer koele en stille kaart.
Wat ikzelf wel een aanrader vind, is om de Nul TPM uit te schakelen en gewoon de fans laten draaien. Dat scheelt met idle al 20 graden.

Ik ben geen ster in het schrijven van reviews, maar ik wou toch iets meer laten zien van deze videokaart :)

Mijn setup:
Corsair RM 850 x
AMD Ryzen 5 3600X
AMD Radeon RX 6900 XT
HyperX 2 x 8 GB 3400 MHz
1 x M.2 1TB
1 x 500 GB SATA SSD
LG 34GN850 monitor (UWQHD 3440 x 1440)

Heb jij ook een AMD Radeon RX 6900 XT?

Vraag & Aanbod

Meer advertenties