eufy Video Doorbell (Battery-Powered) Review

plind 7 juni 2021, 282 views Product gekocht

eufy Video Doorbell (Battery-Powered)

Mooie featureset, maar de connectie tussen de bel en het basisstation was zeer onbetrouwbaar.

Pluspunten

• Geen cloudabonnement
  • Goede supportafdeling

Minpunten

• Onbetrouwbare connectie

Kwaliteit Score: 1
We hebben deze set kado gedaan aan onze ouders met kerst. Op zich een veelbelovende en mooie set. De installatie ging prima. De app werkt netjes. En je hebt geen cloudabonnement nodig: heel mooi. Kortom: dit is de ideale set, zou je zeggen. Maar helaas bleek het systeem uitermate onbetrouwbaar. Om de zoveel dagen was de bel weer "offline" en werkte ie dus niet. Pas nadat hij van de deur werd afgehaald en er weer even mee werd "geklooid" verscheen hij weer online. Dit was zowel het geval als de bel op de stroom was aangesloten als wanneer we de batterij gebruikten. We hebben hier frequent met Anker over gemaild. Pluspunt is dat die klantenservice erg behulpzaam is. Ook Coolblue heeft netjes de eerste set omgeruild. Maar onder de streep hielp niks.

Je zou zeggen: dan ligt het aan de afstand/muren tussen de bel en het basisstation. Maar de voordeur is grotendeels van glas en zelfs als het basisstation in de hal achter de voordeur stond (op zo'n 2 meter afstand), verdween de connectie na enkele dagen en kwam deze ook niet terug. Anker wist het verder ook niet meer. We hebben het zaakje netjes mogen retourneren naar Coolblue. Uiteindelijk zijn mijn ouders nu veel blijer met een eenvoudiger deurbelsysteem van KlikAanKlikUit, dat wel betrouwbaar werkt.

Heb jij ook een eufy Video Doorbell (Battery-Powered)?

Onbetrouwbare connectie
Veel lag bij communiceren via de deurbel
Geluid erg schel
Software blijft zeiken om notifications in te stellen
Ah! Ik ben niet de enige. Er wordt zoveel positiefs gemeld over deze bel, dat ik dacht dat ik een beetje gek was. :*)