Specificaties all-in-one (Kleur) - Bekijk alle specificaties

Canon Pixma MP550 Review

eagleowl 26 augustus 2010, laatste update op 26 augustus 2010, 1.515 views

Canon Pixma MP550

Pluspunten

• gescheiden cardridges
  • Mooie behuizing (al is dat persoonlijk natuurlijk)
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Langszame koude start (90 sec).

Scansnelheid Score: 3
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 5
Inktverbruik Score: 3
Zeer fraaie goed uitziende All In One van Canon.

Nu 2 weken in bezit en werkt heerlijk.

Vele mogelijkheden, ook zonder gebruik van een pc. Bijvoorbeeld copiëren, ook in kleur.
Duidelijk menu een lcd display.

Scannen duurt wat langer dan mijn voorgaande printer (HP2575) maar dan heb je ook wat.

Ook de gescheide kleuren cardridges is ideaal, geen gedoe meer met een kleuren cardridge waarvan één kleur op is en je al een nieuwe moet gaan halen.

Makkelijk te installeren. Terwijl ik de printer aan het uitlijnen was is hij gelijk geïnstalleerd onder Windows7.
Ook onder Vista en XP (pc dochter) doet hij wat er van hem verlangt wordt.

Ook de prijs is goed. Zeker gezien de prestaties die de machine in huis heeft.

Enig nadeel is misschien dat hij er vrij lang over doet om op te starten (lees aanzetten). Dit duurt ca 90 seconden, en dat is ook wel weer te overzien.

Al met al zeker een aanrader voor iemand die een goede All In One zoekt voor een zeer schappelijke prijs.

Heb jij ook een Canon Pixma MP550?

Zeeeeeer beknopte review,ik zou graag wat meer willen weten over:
Hoeveel DPI heeft deze printer?,
Hoeveel pagina's p.m print deze in zwart/wit/kleur?
Wat is de dpi van de scanner?
Hoeveel pagina's kun je printen met volle cartridges?
Hoe zien uitgeprinte foto's eruit?
Wat kosten de cartridges?

Heb zelf een Canon IP 2600 en deze cartridges hebben een 3 kleuren systeem (RGB) en deze vul ik zeer simpel met een injectie naald zelf bij met inkt (inktshop 25 euro voor 3 kleuren en dat betekend zo'n 15 keer navullen,anderzijds de Action heeft ook setjes van 4 euro en dan vul je ze ongeveer 8 keer bij maar met mindere kwaliteit inkt) .
Kan ongeveer 25 tot 30 A4 foto's met een keer bijvullen uitprinten.
De foto's zien er bij mij in een lijstje na een jaar nog steeds goed uit.
Print maar raak voor een knaak zeg ik altijd.
Nog een tip het fotopapier is net zo belangerijk als de printinkt die je gebruikt (ik krijg de mooiste resultaten met het fotopapier van de LIDL/ALDI van het merk Sihl 50 vel,280gram voor 4,99 euro)
Zeer aan te raden voor mensen die veel dvd hoesjes uitprinten mijn dvdhoesjes hebben een zeer hoge Wow factor qua kwaliteit.
Succes!! O-)