Ubiquiti UniFi Protect G3 Instant Camera

€ 60,44
Specificaties Draadloze binnencamera + app - Bekijk alle specificaties

Ubiquiti UniFi Protect G3 Instant Camera Review

HuJuh 4 juni 2021, laatste update op 4 juni 2021, 465 views Product gekocht

Ubiquiti UniFi Protect G3 Instant Camera

Wederom laat Ubiquiti een klein, maar krachtige apparaatje los in de wereld. Helaas wel 1 per klant, maar dat drukt de pret niet. Maar vergis je niet! Zonder Unifi Protect is het een klein gewichtje van €30,25. Meer niet.

Pluspunten

• Compact
  • Compleet
  • Goed beeld
  • Goedkoop
  • Universele voeding

Minpunten

• Afhankelijk van Ubiquiti apparatur
  • (nog) niet goed verkrijgbaar
  • USB-C kabel is lastig los te maken

Kwaliteit Score: 5
In mijn vorige review, die over de Unifi flex mini switch, was ik al onder de indruk van wat een klein apparaatje kan. En nu was daar de G3 Instant. De productfoto’s geven een redelijk indruk van het apparaat, maar toen hij werd bezorgd was ik nog meer onder de indruk. Wat een klein ding is dit!

Paperweight?

Maar om te beginnen. Als je geen hardware hebt waar Unifi Protect op draait zoals een Cloud Key Gen2 Plus of Ubiquiti Dream Machine Pro, dan heb je niks aan dit cameraatje.

Ik had een camera nodig en ik wilde de Unifi 6 Lite uitproberen. Met deze camera kwam ik mooi boven de grens voor gratis verzending en dus had ik hem voor €30,25. Als je de camera los koopt, dan ben je daarbij ook nog €14,52 aan verzending kwijt.

Specificaties

bron: ui.com

Verpakking

Goed, spullen besteld en inderdaad binnen 2 dagen stond UPS voor de deur. De spullen zaten allemaal in een stevige bruine doos. En dat was maar goed ook, want de camera zit strak tegen het deksel van zijn doos aan. Ik vond dit maar apart.

Inhoud

In de doos zit alles wat je nodig hebt.
  • Camera
  • 2 stickers voor vastzetten
  • 2 schroeven en pluggen
  • Handleiding

De camera

Ja, hij is echt klein. Slechts 7,4 centimeter hoog en 4,4 centimeter breed.

En 3,4 centimeter dik.

Aan de onderzijde vinden we een USB-C poort. Wanneer je de bijgeleverde kabel er in doet valt deze mooi in de camera. De kabel er weer uit halen was lastiger dan ik had verwacht.
Doordat de kabel er zo mooi in valt staat de camera wel heel stevig.

Hij maakt gebruik van de Wifi, bekabelde aansluiting met het netwerk is niet mogelijk. Wel kan je ervoor kiezen om de PoE functie van je switch te gebruiken met de InstantAF to USB Adapter. Dan hoef je de normale adapter niet te gebruiken.

Adopteren

Om te beginnen moet je natuurlijk de camera voorzien van stroom. Hij maakt geluidjes die we kennen van de deurbel bij het opstarten. En na een minuutje is hij te vinden in de Protect App van Ubiquiti. En het eerste wat hij gaat doen als hij verbinding heeft?! Juist, updaten. Wat natuurlijk prima is.

Daarna staat hij in je Protect App en ben je klaar om hem te gebruiken voor welk doel je hem dan ook hebt gekocht.

Heb je nog vragen of verzoekjes, dan kijk graag wat ik voor je kan doen.

Heb jij ook een Ubiquiti UniFi Protect G3 Instant Camera?