ASUS Zenfone 8 (8GB) 128GB Zwart

€ 649,-
Specificaties 5,9" • 2400x1080 • 128GB - Bekijk alle specificaties

ASUS Zenfone 8 (8GB) 128GB Zwart Review

Needitispatrick 4 juni 2021, 1.359 views Product gekocht

ASUS Zenfone 8 (8GB) 128GB Zwart

Biedt de eigenschappen van vele duurder exemplaar, maar is qua prijs veel bereikbaarder. + formaat/gewicht + degelijk + Stereogeluid + schermweergave + Batterijduur (mits dynamische modus) + Programmeerbare on/off, geen Assistent knop + Geen onnodige apps - Geen uitbreidbaar geheugen (media op micro-SD) - materialen glad - Kwetsbare uitstekende cameralenzen

Pluspunten

• Formaat
  • Erg snel
  • Batterijduur i.c.m. energieverbruiksinstellingen
  • Audio
  • Mooi scherm

Minpunten

• Geen uitbreidbaar geheugen
  • Gladde materialen, dus pas op met uit je hand
  • Camera steekt uit, lijkt daardoor kwetsbaar

Heb deze telefoon gekocht via de website van ASUS voor een prijs van 599 Euro. Qua prijs was dit even slikken want dit is de duurste telefoon die ik tot nu toe gekocht heb.

De telefoon werd geleverd met:
- snellader
- case

Mijn aanschafcriteria:
- Klein qua formaat
- Goede prestaties
- Genoeg opslaggeheugen
- Stock Android of een besturingssysteem met zo min mogelijk overbodige apps

Ik ben erg blij met deze aankoop, deze telefoon biedt de snelheid en veelzijdigheid van een veel duurder exemplaar, maar is qua prijs veel bereikbaarder.
Heb lang getwijfeld over deze telefoon of de Motorola G100, maar het formaat en de prestaties gaven de doorslag.

Wat opvalt is zijn prettige formaat, vergeleken met mijn vorige telefoon (Nokia 7 Plus) en een Motorola One Fusion en One Hyper ligt deze het fijnst in de hand. Ook qua bediening werpt dit zijn vruchten af.
Daarnaast voelt deze degelijk aan in de hand. Pas echter wel op dat hij niet uit je hand glijdt.

Het uiterlijk zou je saai kunnen noemen, maar ik vind het een mooie telefoon om te zien.

Andere pluspunten zijn het stereogeluid en de weergave van kleuren op het scherm. Ik was hier echt door verrast.
Toestel kan behoorlijk lang mee op één acculading, mits je de dynamische modus gebruikt.
Mijns inziens ook een voordeel: Programmeerbare on/off key en geen aparte Google Assistent knop.

De standaard bijgeleverde case is niet top. Er komt snel vuil achter en dit kan de telefoon beschadigen. Ik raad om van Rhinoshield een hoes te kopen. Deze beschermt de telefoon beter. Leuke bijkomstigheid is dat je voor 40 euro een custom hoesje kunt maken op hun website.

Conclusie:
Een telefoon naar C1000 concept: Geen fratsen, dat scheelt (geld)
Hij doet het goed op de punten waar het telt.

Heb jij ook een ASUS Zenfone 8 (8GB) 128GB Zwart?

Vraag & Aanbod

Zal ik ook overwegen om ook deze te nemen heb n s9
ik zou het doen. Hij bevalt nog steeds goed. Koop wel een goed hoesje want de achterkant is ook van glas en dat krast sneller dan het scherm.
Thanks ik wacht effe op blackfriday sales ;)
Dan is het de moment!
Op de website van Asus zelf zijn er nu kortingen, was ook aan het wachten op deals voor black friday. de 128gb versie is nu €579, en de 256gb is €639. Ben dan maar ineens voor de 256 versie gegaan.
Let wel, dit is voorlopig enkel op de Asus site zelf ;)
Ja zag ik maar ik wacht effe voor de s21 ultra wil heel graag die hebben maar effe afwachten want ik kan deze minimaal €150 verkopen dus ik kan m mischien dan voor €780 krijgen als ie rond €900 komt en dat is geen slechte deal dan effe bidden nog 😇🙏
Ja ik heb lang getwijfeld tussen Zenfone 8, Pixel 5 en S21 omdat ik graag een kleiner toestel wil (heb nu een S10e). Mijn broer heeft een S21 en die is er niet tevreden van, heb er een tijdje mee gespeeld maar het toestel wordt heel warm (vooral bij gamen, gps en laden tesamen, dan viel hij gewoon uit) en vond hem niet zo "snappy" als ik had gehoopt. De pixel 5 blijft gewoon reteduur, en deze Zenfone steekt er dan wat bovenuit, alleen spijtig dat hij geen draadloos laden heeft, maar kom je kan niet alles hebben :)
Maar bedankt voor het zeggen voor de korting heb je 3+ gegeven daarvoor 😉
Thanks!
Ik weet niet of je in NL of BE woont, maar moest je in BE wonen en klant zijn bij telenet (of iemand kennen die klant is) kan je daar aan een leuke korting de S21 scoren (lees zeker de voorwaarden tegoei):

[Reactie gewijzigd door Clukers op 22 november 2021 13:40]

Bro je maakt me dag kompleet en ik leef in Nederland
O nee had ik niet gezien dat je klant moet zijn las te snel en ik ken niemand die klant is bij telenet dus en ik wacht waarschijnlijk nog n extra jaartje