Sony 65XH95 Zwart

€ 1.508,-
Specificaties 65" • Ultra HD • LCD • HDR • 2 tuners • 100Hz - Bekijk alle specificaties

Sony 65XH95 Zwart Review

Ulas 4 juni 2021, laatste update op 4 juni 2021, 454 views Product gekocht

Sony 65XH95 Zwart

Sublieme tv dat perfect bij mijn eisen past. Ik gebruik de TV in een verlichte ruimte, alleen voor content, geen games. Het gemis van HDMI 2.1 is voor mij dus geen ramp en de hoge helderheid van de LCD en de vele dimming zones zorgen voor mij voor perfect beeld.

Pluspunten

• Hoge helderheid
  • LED dimming werkt heel goed, zwart is echt zwart
  • Nauwelijks tot geen blooming
  • Voet kan op verschillende manieren gemonteerd worden
  • Goede prijs

Minpunten

• Geen HDMI 2.1

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Na 8 jaar was het tijd om mijn Panasonic plasma tv te vervangen. Eindelijk tijd voor 4K en HDR! Maar welke tv is het beste voor mij? Tegenwoordig hebben alle moderne televisies de belangrijkste features zoals HDR/Dolby Vision, HDMI 2, 4 HDMI poorten etc, dus ik moest dieper graven. Wat is belangrijk voor mij? Iedereen is altijd lovend over OLED tv's en als je de reacties op Tweakers mag lezen is OLED altijd superieur aan LED/LCD. Ik had het geluk dat ik bij 3 verschillende mensen een nieuwe OLED tv kon checken in hun woonkamer. Wat mij op viel is de helderheid. Tegenwoordig kunnen OLED's ook op hogere helderheid, maar het viel mij toch tegen. Ik kijk nooit in een compleet donkere kamer televisie. ik kijk vaak overdag tv of in de avond met een klein sfeerlichtje in de hoek van de kamer. Hierdoor vind ik het prettiger om een televisie te kijken die een hoge helderheid heeft. Verder heb ik reviews gekeken en men zei dat deze televisie een heel goed werkend dimming array van leds heeft. Ik ken echter niemand met deze tv, dus ik heb het een beetje ook op de gok gekocht. Geen spijt. Zwart is echt zwart, het dimmen werkt echt heel goed. Ik ben heel blij met mijn keuze, en blijf er bij, mensen die in een verlichte kamer televisie kijken kunnen beter voor een Sony LED gaan dan een OLED. Enige minpunt die ik kan vinden is dat de tv geen HDMI 2.1 heeft. Dat is op dit moment voor mij geen probleem, ik heb geen console dat op 4k 120 fps kan draaien, maar mocht ik dat in de toekomst willen, wordt dit natuurlijk wel een minpunt.

Kleine noot: jammer dat het een Smart TV is, maar volgens mij zijn alle televisies dat tegenwoordig. Ik heb de televisie niet aan internet gekoppeld en de Android installatie niet voltooid. Heb er verder geen last van. Ik gebruik de apps op de Apple TV, en alles werkt prima.

Heb jij ook een Sony 65XH95 Zwart?

Zeker voor sport voetbal en normale content is een oled in verlichte kamer zeker niet nodig. En deze tv heel er goed.
Al heb ik zelf een oled.. En dan dat detail toch beter zal zijn.. Maar ik kan me vergissen. En een oled is ook helder genoeg in mijn met 5 lampen aan in de avond.. Maar ik denk wel eens.. Hoe lang houdt hij het vol.. Maar dat moet met een lcd met knipperend backlight systeem natuurlijk ook.. Het blijft altijd afwachten
Ja dat is echt helemaal afhankelijk van wat je zelf ook prettig vindt. Zo heeft een LCD tv ook last van halo effect, als er iets heel helders op zwart getoond wordt, en dat begrijp ik best dat veel mensen dat niet fijn vinden. Ik heb er bijna geen last van, ik moet echt er op letten goed wil ik het zien. De helderheid viel mij wel heel erg op, bij de LG CX en de C9, maar ook dat is natuurlijk persoonlijk. De eigenaar van die tv's vinden de helderheid ook prima zeggen ze. LCD is in ieder geval (nog) niet obsoleet, en ja, OLED heeft veel voordelen.