Trust Taxon QHD Webcam

€ 52,90
Specificaties 1280x720 (HD), 1920x1080 (Full HD), 2560x1440 (Quad HD) resolutie met microfoon - Bekijk alle specificaties

Trust Taxon QHD Webcam Review

Robster1276 2 juni 2021, 220 views Hands-on

Trust Taxon QHD Webcam

Goede en stevige webcam met voldoende mogelijkheden om goed te kunnen positioneren. De microfoon is een goede noodoplossing, maar niet een langdurige oplossing voor eventueel langdurig gebruik als een streamer of vlogger. Eenvoudig in gebruik onder Windows10. Het beeld is wat licht en niet met eigen software in te stellen.

Pluspunten

• Stevige kwaliteit
  • Beeldhoek makkelijk instelbaar
  • Plug en Play
  • Shutter schuif in de webcam

Minpunten

• Flets beeld zonder instellingen
  • Geen eigen webcam software
De afgelopen weken heb ik de gelegenheid gekregen om deze webcam van Trust uitgebreid te mogen gebruiken en testen. Ik heb deze dan ook bij ontvangst meteen in gebruik genomen en ingesteld voor mijn stream. De webcam is makkelijker te installeren. Zoek een vrije USB poort op je PC en zelfs in een USB Hub (powered) en je kunt meteen aan de slag.

De eerste indruk van de webcam is goed. Het is gemaakt van een goede en stevige kwaliteit plastic en voorzien van verschillende scharnierpunten om op haast elke gewenste monitor te kunnen plaatsen. Rubberen voetjes aan de onderkant, binnenkant en op het kantelbare stabilisatie voetje voorkomen dat de webcam makkelijk schuift. De rand welke aan de voorkant over de monitor hangt is misschien net iets te lang voor de nieuwere type monitoren. Als je een een monitor hebt waar (bijna) geen rand meer op zit, kan deze een beetje over het beeld vallen, maar voor mij was dit niet storend. Eventueel kun je de camera met de geïntegreerde schroefdraad op een standaard of zwanenhals monteren voor meer flexibiliteit. Daarnaast kan de lens unit eenvoudig verticaal en horizontaal worden bijgesteld om de perfecte kijk hoek te kiezen. Of je de Trust Taxon dus hoog, laag of in een hoek wilt plaatsen, het is allemaal geen probleem.

Als je een mooie streaming ruimte hebt, of gewoon trots bent op de spullen om je heen en je wilt deze graag delen in je beeld, kan de Trust Taxon genoeg van je omgeving zien. De autofocus zorgt ervoor dat je altijd helder in beeld bent, of je nu ver af zit of met je neus op de lens. Als je dus fan bent van verzamelkaarten, foto's op je telefoon hebt of gewoon enorm bewegelijk, past de webcam zich hier snel en makkelijk op aan. Tijdens het testen heb ik geen moment gehad dat mijn beeld niet gefocust is op mij of producten welke ik voor de camera houdt. Wat ik wel mis is de software welke je bij een dergelijk webcam mag verwachten. Per gebruikt programma zal je dus de instellingen moeten aanpassen om overal het zelfde beeld te kunnen tonen.

De geïntegreerde microfoon van de Trust Taxon is goed te gebruiken voor videogesprekken. Voor een professionelere opzet van je stream is een externe microfoon to wel te adviseren. De microfoon is gevoelig genoeg om veel van het omgevingsgeluid op te vangen. Als je op de achtergrond nog je medebewoners hebt rondlopen of als je dat ene spel op ultra settings wilt spelen en je PC daardoor perfect een viermotorig vliegtuig kan imiteren, kan dit storend zijn met deze microfoon. Als je nog geen externe microfoon hebt of kunt veroorloven, is het een goed alternatief. echter verre van ideaal.

Als je even niet aan het streamen bent, is de webcam voorzien van een handige geïntegreerde shutter. Het schuifje om de lens te verbergen werkt soepel en de rubberen voetjes zorgen ervoor dat de Trust Taxon keurig op zijn plaats blijft. Je hoeft niet telkens bij het openen en sluiten bang te zijn dat de camera weer in een andere hoek komt te staan. Bovendien is de webcam aan de voorzijde voorzien van een handige groene led indicator als deze daadwerkelijk in gebruik is. Al is de led een beetje aan de lichte kant als er direct licht op valt.

Samenvatting:
Al met al ben ik goed tevreden over de Trust Taxon QHD webcam. Het is een makkelijke Webcam die precies doet wat je van de webcam verwacht. Het 2K beeld is erg helder en scherp. Met de hulp van de programma's kun je het beeld personaliseren en het ziet er bovendien enorm cool uit op je monitor. Het past zowel bij een professionele(re) setup als ook in een kantoor omgeving.

Heb jij ook een Trust Taxon QHD Webcam?

Ik ga niet beweren dat een ontwerp uniek moet zijn, maar dit is een rip-off van een Logitech BRIO 4k. Trust ziet denk ik ook zichzelf niet als een volwaardig merk, want anders zou dit niet nodig zijn.

Ik denk uit dezelfde chinese fabriek als deze QHD webcam van 26 euro: