Inter-Tech KT015 Interfaceadapter

€ 12,06
Specificaties HDD/SSD (non-raid)-controller met PCI-e 3.0 x4 - Bekijk alle specificaties

Inter-Tech KT015 Interfaceadapter Review

Ruuuuuubje 1 juni 2021, laatste update op 2 juni 2021, 236 views Product gekocht

Inter-Tech KT015 Interfaceadapter

Prima compleet product, PCIex4 versie krijg ik niet lekker herkend in de bios, de sata versie wel perfect. Sata connector is wat te krap, maar krom werkt die ook ^^

Pluspunten

• Simpel
  • Goed verpakt
  • Compleet
  • Ledjes!

Minpunten

• Ziplock bag met schoefjes in anti statische zak??
  • Sata connector te krap op printplaat

Drivers en ondersteuning Score: 4
In een antistatisch zakje geleverd (met daarin ook een ziplock bag voor de schroefjes.
Een low profile plaatje zit er ook bij in en de schroefjes die geleverd worden zijn voor beide SSD plekken.

In het 4x slot van mijn mobo gestopt en na opstarten was de SSD (Kingston A2000 (M.2 PCIe)) niet herkend door mijn bios. En ook niet direct zichtbaar in Windows.

Door even naar Schijfbeheer te gaan kreeg ik direct de prompt van Windows dat de nieuwe SSD herkend was en geformatteerd moest (duhu, vergeten....) Dus ik denk dat de conclusie is dat de SSD in deze interface adapter wel degelijk direct was herkend.

Het uiteindelijke doel was om mijn oude SSD (Sandisk X400 (M.2 sata)) op deze insteekkaart te gebruiken en de Kingston direct op het M.2 slot van mijn moederbord te plaatsen. Dus deze twee gewisseld en toen was de insteekkaart met SSD direct zichtbaar in mijn Bios.

Het aansluiten van de sata kabel op kaart bleek nogal stroef te gaan. Wat blijkt: de connector past niet helemaal omdat te weinig ruimte is gelaten tussen de printplaat en de connector. Door een beetje door te drukken gaat het wel maar het resultaat is dat de connector nu wat scheef staat:

Toen ik wat aan het rondklooien was kwam ik er ook achter dat er led lampjes op de kaart zitten, het zijn er 2 en ik weet niet of ik er heel blij mee ben, ze lijken niet uit te kunnen en ze passen niet bij de rest van mijn (rode) ledverlichting van mijn moederbord. Maar de kast zit momenteel dicht, dus ik stoor me er niet aan. Als ik ga casemodden (ooit) kan het zijn dat ik het wel vervelend vind, aar dan koop ik wel een nieuw moederbord ;)

Mijn idee is dat ik verkeerde instellingen gebruikte en dat in beide slots van de insteekkaart de SSD ook in de BIOS naar boven kan komen. Ik ga het niet verder uitzoeken omdat mijn doel was om de SSD op de sata poort te zetten.

-update, nieuwe ervaringen na wissel m2 ssd

Heb jij ook een Inter-Tech KT015 Interfaceadapter?

Haal je met deze kaart ook snelheden boven de 1GB/s (1000MB/s) ?
De A2000 haalt veel hogere snelheden dan 1000MB/s maar soms doet een interface kaart dat niet.
Intussen heeft mijn oude moederbord het opgegeven en ben ik nu overgestapt op een MB met 2 m2 sloten. Over een maand of 3 ga ik een reserve PC opzetten met deze interface adapter en dan zal ik het even testen.
Niet zo lekker dat je MB de geest heeft gegeven. Hopelijk komt dat niet door deze kaart. :+
Ik hoor het tzt nog graag even, wil hem misschien gaan gebruiken voor benchen.
Dan zit het OS niet in de weg en je kan er meteen ook SATA M.2 mee testen, :*)

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.