Linksys WRT160NL Review

lifefree.nl 27 augustus 2010, laatste update op 28 augustus 2010, 2.910 views

Linksys WRT160NL

Pluspunten

• Erg goed draadloos bereik.
  • Linux router.
  • Storage link.
  • Eenvoudig in te stellen.
  • Erg goed tweakbaar door alternatieve firmware.

Minpunten

• ledlampjes geven erg veel licht.
  • storage link is met standaard firmware niet te benaderen via ftp.

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 5
Ik heb de Linksys WRT160NL nu ruim een maand in gebruik. Ik heb gekozen voor deze router omdat er een usb storage link in zit en omdat het een linux router is. Het bereik en de stabiliteit van het draadloos netwerk is erg goed te noemen. Als ik bijvoorbeeld naar buiten ga heb ik in de auto 70 meter verder nog een redelijk stabiele verbinding De mogelijkheden van de standaard Linksys firmware zijn redelijk en wijken niet veel af van andere Linksys routers op de pagina van de storage link na. Ik heb een paar dagen na mijn aankoop er andere firmware op gezet omdat met de firmware van Linksys je de storage link niet via ftp kan benaderen maar alleen als netwerk schijf, UPnP AV media server of via het dlna protocol. Ik heb de DD-WRT firmware er nu op staan en met deze firmware is deze router echt een aanrader. Ik heb een 160GB usb schijf op de router aangesloten en deze kan ik nu benaderen via mijn netwerk en via internet over ftp. De snelheid van de usb schijf is via kabel 10 tot 11 Mb per seconden en draadloos via WiFi G of N 3 tot 4 Mb per seconden.

Heb jij ook een Linksys WRT160NL?