Samsung SH-S222A Review

ChevyVanDude 25 augustus 2010, laatste update op 26 augustus 2010, 375 views

Samsung SH-S222A

Pluspunten

• UItstraling

Minpunten

• Na verloop van tijd spontaan lades open en sluiten
  • Na verloop van tijd raar geluid tijdens "lezen" van geen disk

Media-foutgevoeligheid Score: 1
Media-compatibiliteit Score: 3
Schrijfsnelheid Score: 3
Leessnelheid Score: 3
CVD presenteert:

Een ongezouten review op de TssTcorp SH-S222A.

Aanschaf
Ik heb dit apparaat, ik geloof, zo'n1 1/2 jaar geleden gekocht bij Gistron (wat overigens geen slechte afhaalwinkel is).

Ik wilde iets anders proberen dan de Sony Optiarc, die ongelovelijk deugdelijk zijn.
Deze TssT (ik dacht dat het een Samsung was) lag ook voor 2 tientjes in de winkel.

Installatie ging prima, daar ga ik geen alinea over schrijven.

Uitstraling
Bij een zwarte computercase wil je natuurlijk een zwarte brander.
Dit zag er anders uit en ik vond het wel iets hebben.

Maar nu de cremé de la creme
Functionaliteit/oordeel

Ongeveer 4 maanden geleden begon ik problemen op te merken bij dit apparaat.
Het begon een keer met de lade die een keer te snel dicht ging.
Dat kan gebeuren, dacht ik.

Deze fout werd na verloop van tijd niet incidenteel meer.
Soms moest ik (en moet ik nog steeds) de lade vasthouden om mijn dvd er in te doen zodat dit niet vastloopt.

De laatste tijd heb ik ook last van een erg raar geluid, alsof er een stukje metaal door iets gaat. Het is een soort centrifuge geluid, hoog-laag-hoog, heel raar.

Ik zou absoluut niet weten wat er is gebeurt waardoor deze optische schijf niet meer goed werkt maar 1 ding is zeker:
Morgen gaat er gewoon weer een Sony Optiarc in!

Overigens zet ik er geen PassMark benchmarks in, aangezien ik nog niet weet hoe alles werkt (ken het alleen qua naam e.d.):@

Bottomline:

Ik hoop dat het een productiefout is, desalniettemin zou ik zeggen: koop deze schijf niet!

EDIT:

Ik heb een kort filmpje gemaakt van het probleem:

Heb jij ook een Samsung SH-S222A?

De review is dat het ding zuigt.