Powercolor Red Devil RX 6900 XT

€ 1.202,81
Specificaties Max. 2,34GHz • GDDR6 • 3x DP, HDMI - Bekijk alle specificaties

Powercolor Red Devil RX 6900 XT Review

PapiDoge 1 juni 2021, laatste update op 1 juni 2021, 1.000 views Product gekocht

Powercolor Red Devil RX 6900 XT

Een uitmuntende kaart met een stevig prijs kaartje. Zie onderaan mijn 'uitgebreide' review.

Pluspunten

• Goede overclockbaarheid
  • Temperatuur blijft onder vrijwel alle omstandigheden goed.(max 75 full load in mijn Corsair 4000X)
  • Stille kaart
  • RGB verlichting
  • Uitmuntende prestaties
  • SAM i.c.m Ryzen 5000 Serie

Minpunten

• Weinig Tensor cores. Als RTX hoog op je lijstje staat is deze kaart niet voor je weggelegd.
  • De kaart is echt gigantisch (L:320MM)
  • 480W Powerdraw met overclocken.
  • Het prijskaartje is niet voor iedereen weggelegd

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Powercolor heeft met de Red Devil een ware powerhouse op de markt gebracht.
De software van AMD werkt perfect en is goed te finetunen. Je kunt de kaart ook overclocken in de software en daarnaast kun je streamen/opnemen. De kaart is overigens muisstil.
Overclockbaarheid
De kaart heeft 2 verschillende modi op de kaart zelf zitten: Silent BIOS en OC Bios.
Boost Clock - OC Mode: Up to 2425MHz, Game Clock: Up to 2235MHz
Boost Clock - Silent Mode: Up to 2335MHz, Game Clock: Up to 2135MHz

Deze 2 kun je activeren doormiddel van een knop op de kaart zelf.
Ik heb de kaart zelf op Silent Bios staan, maar wel overclocked in de software van AMD.
De kaart draait stabiel op 2700MHz(GPU clockspeed) met een mV van 1175. Ik heb zelfs al succes gehad met 2775 MHz(GPU clockspeed), maar niet elke game draait dan stabiel en de FPS gains zijn verwaarloosbaar.
VRAM clockspeed is overclockbaar tot 2150MHz mits je het stabiel wilt houden.

Benchmarks

Rainbow Six Siege 3440x1440(Ultra 2700MHZ SAM)= 434 FPS AVG
Watchdogs Legions 3440x1440(Very High 2700MHZ) = 100,3 FPS AVG
Horizon Zero Dwan 3440x1440(Ultra 2700MHZ) = 119 FPS AVG

Looks
De kaart ziet er sexy uit, maar is vergeleken met de AMD Reference kaart echt gigantisch.
De Red Devil is maar liefst 320MM lang en de reference kaart 269MM. Als je dus een kleine build wilt is dit niet de kaart die je wilt hebben.
Powercolor heeft de kaart uitgerust met RGB wat in te stellen is doormiddel van hun eigen software. Zonder de software van Powercolor werkt de verlichting van de kaart dus niet.

Heb jij ook een Powercolor Red Devil RX 6900 XT?

Vraag & Aanbod

Leuke review en dat in deze tijden van tekorten! De 'uitgebreide' review is inderdaad nogal summier, daarom hier ook wat punten van feedback:

Wat bedoel je in jouw benchmarks met SAM? Ik heb echt totaal geen idee wat dat kan zijn. De 2700MHZ (al zal je denk ik MHz bedoelen) is dan de kloksnelheid van... Het geheugen? De GPU? Het lijstje lijkt ook niet compleet te zijn (sommige games heb je alleen op die 2700MHz getest, maar dat zegt dan imo weinig over de gains van de overclock).

Ook noem je temperatuur een pluspunt, maar laat niets zien waar dat uit blijkt.
Ook als pluspunt noem je de S.M.A.R.T. beschikbaarheid (ik ken het alleen voor harde schijven) in combinatie met een AMD CPU, maar ik heb totaal geen idee wat dat inhoudt, ik zou dan wel een kleine paragraaf daarover verwachten wat het precies inhoudt.

Wat maakt de kaart sexy naar jouw mening? Je laat maar 1 foto zien van de videokaart in de PC, maar om daaruit af te leiden dat de videokaart sexy is, is wat lastig natuurlijk. En natuurlijk, het is smaak, valt niet over te twisten, maar nu is er ook wel erg karig wat van te zien natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 1 juni 2021 15:54]

Zal het vanavond wat bijwerken. Heb het vluchtig geschreven.

**Word eind deze week ivm gebrek aan tijd**

[Reactie gewijzigd door PapiDoge op 2 juni 2021 09:05]

Tof! Ik ben benieuwd naar de aanvullingen!

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.