ICIDU Wireless Router 150N Review

Slashdotter 25 augustus 2010, laatste update op 25 augustus 2010, 3.928 views

ICIDU Wireless Router 150N

Pluspunten

• Goedkoop
  • Overzichtelijk en veel instel opties

Minpunten

• MAC adres filtering werkt niet
  • Ondersteuning via hun website is NIHIL

Ik zocht een goedkope wireless router voor m'n iPad. Deze dus bij Mycom gehaald.

Hij werkt op alle punten prima, de beheerschermen zijn ook allemaal overzichtelijk met veel opties.
Helaas werkt de mac address filtering niet. Getest met m'n Nexus One en natuurlijk iPad.

Daarna gezocht naar een update die dit mogelijk verhelpt. In het beheerscherm staat er mooie update knop met de tekst:

To upgrade the Router's firmware, follow these instructions:
Download a most recent firmware upgrade file from our website ( www.icidu.com ).

Zoals je zelf op de site zal zien is er nergens een update te bekennen. In feite is het gewoon een reclame folder zonder handleidingen of software updates. Ook een google search op die site op het woord update levert helemaal niets op.

Rest mij niets anders dan terug naar Mycom te gaan en om te ruilen. Gelukkig heb ik er een op fiets afstand, maar het zou zonde zijn voor de mensen die het via een webwinkel hebben gekocht en dan 2x verzendkosten + ongemak eraan kwijt zijn.

Dit kan natuurlijk toevallig een buggy exemplaar zijn maar hoe dan ook is ondersteuning via de website om te huilen.

Als die filtering het wel deed zou ik er wel prima tevreden mee zijn (en zou ik nooit te weten zijn gekomen dat de ondersteuning bagger was).

Heb jij ook een ICIDU Wireless Router 150N?

MAC filtering is ook maar schijnveiligheid. Een kwaadwillende kan je MAC-adres gewoon klonen en dan heeft ie alsnog toegang.
Probeer eens de firmware van tplink ,meestal is dat de originele fabrikant van de icidu.
Beste Slashdotter,

Graag wil ik je vragen om contact op te nemen met onze service email.
"service AT icidu.com". Onze service medewerkers zullen dan samen met jou kijken naar wat voor jou de beste oplossing is.

Stuur je post van Tweakers even mee, dan weten ze waar het over gaat.

Vriendelijke groet,

ICIDU
Hallo Slashdotter,

Heb je nog iets gehoord van ICIDU, misschien een firmware update? Ik ga deze router aan iemand kado geven en wil hem van tevoren, indien mogelijk, van de laatste firmware voorzien.

Alvast bedankt voor je reactie