Silverstone PS15 (zonder RGB fans en met gehard glas zijpaneel) Wit

Specificaties Small form factor • 4 interne bays - Bekijk alle specificaties

Silverstone PS15 (zonder RGB fans en met gehard glas zijpaneel) Wit Review

Excalibaard 30 mei 2021, laatste update op 9 september 2021, 168 views Product gekocht

Silverstone PS15 (zonder RGB fans en met gehard glas zijpaneel) Wit

Erg fijn kastje. Doet qua footprint niet onder voor een ITX kast, hij is alleen wat hoger. Echt tempered glass, staal overal behalve de rand aan de voorkant (waar de IO in zit). Waterkoeling wordt misschien wat lastig, maar over het algemeen goed in te bouwen.

Pluspunten

• Compact formaat
  • Goede kwaliteit
  • Towercooler past (maar houdt niet veel over)
  • Goede airflow
  • Glazen zijplaat, geen acrylmeuk
  • Stil genoeg

Minpunten

• Weinig ruimte voor kabels achter en bij voeding
  • Drive bay niet verwijderbaar

Ik had dit kastje al een tijdje op het oog vanwege de vormgeving en de grootte (of het gebrek aan dat laatste). Het is niet officieel Small Form Factor, maar close enough, doet qua gebruikte bureauoppervlakte er niet voor onder. Twijfelde tussen deze en de CoolerMaster NR200(P). Uiteindelijk deze geworden dus, vanwege de prijs, omdat het een beetje de underdog was, en omdat het me makkelijker leek om mATX formfactor te bouwen ipv meteen naar ITX te gaan.

Hoewel de andere review waarschuwde voor een hoop gepriegel, vond ik dat gelukkig redelijk meevallen. Er zijn voldoende plekken waar je je kabels langs kunt leiden en uithammetjes om de kabels aan vast de maken met een tiewrapje. De ruimte op die plekken is wel iets beperkt, je kunt de kabels kwijt, maar je krijgt ze niet mooi weggewerkt en zult de metalen zijkant stevig moeten aandrukken. Aan de achterkant zijn plekken voor 2,5inch SSDs, maar je zult je SATA power connector redelijk stevig moeten vouwen om het daar aan te kunnen hangen.

Ook vond ik door de plaatsing van de (niet verwijderbare) drive bay het vrij lastig om alle kabels in mijn ATX voeding te prikken (MSI A650GF), al blijft er net genoeg ruimte over om alles in een bundeltje naar de achterkant te leiden, raad ik wel aan om een voeding te nemen met wat flexibelere kabels (zoals een Fractal ION+), of een wat minder diep model als je het echt mooi wilt doen. Een aantal van mijn 24pins loopt nu over de drivebay heen, waar eigenlijk ruimte voor een 2,5inch drive zou moeten zijn.
Uiteindelijk heb ik ook een hoop overgebleven kabellengte in de drive bay moeten drukken. Hierdoor wordt het lastig om alle plaatsen waar je technisch gezien een schijf kan plaatsen, ook praktisch zo te gebuiken. Nou moet ik bij dit verhaal wel vermelden dat ik ook geen held ben in kabel management ;p, heb jullie de foto van de achterkant even bespaard.

Ik ben voor luchtkoeling gegaan omdat een goede towerfan past (met mate), en een stuk makkelijker is dan radiatoren IMO. De radiator kan ook alleen voorin, want boven is waarschijnlijk niet genoeg plek (volgens silverstone, zal wel met de heatsink op het moederbord te maken hebben). Hierdoor zou met waterkoeling de ruimte voor een GPU nog verder beperkt worden. De airflow lijkt prima in orde te zijn ondanks dat de zijkanten volledig dicht zijn voor lucht. Door deze dichte zijkanten is hij ook lekker stil voor zo'n redelijk klein kastje.

Zie op de foto's het resultaat. Eerste build heeft een GTX 1050ti. Kopje koffie ter vergelijking (weer eens wat anders dan een banaan), de monitoren zijn 2x24inch. Recent heb ik geüpgraded met een RX6800XT, een 34" Ultrawide monitor, en 2 RGB fans voorin (en een pul ter vergelijking). Het gelaagde meshpatroon met de RGB fans maakt het wel echt af vind ik. Al met al, erg blij dat ik voor deze ben gegaan, en ik hoop dat de foto's een goede impressie geven voor iedereen die in dit kleine budgetkastje geïnteresseerd is.

Heb jij ook een Silverstone PS15 (zonder RGB fans en met gehard glas zijpaneel) Wit?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.