Samsung Galaxy Note20 Ultra 5G 256GB Brons

€ 1.169,95
Specificaties 6,9" • 3088x1440 • 256GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Note20 Ultra 5G 256GB Brons Review

Aesic 29 mei 2021, 199 views Product gekocht

Samsung Galaxy Note20 Ultra 5G 256GB Brons

Deze telefoon is mooi maar na een tijd in gebruik merk je echt wel wat er wel en niet fijn is. Waaronder de gebogen schermen en batterijduur.

Pluspunten

• Premium uitstraling
  • USB C
  • 120hz
  • Goede camera
  • Gezicht & vingerscan

Minpunten

• Gebogen schermranden
  • Ghost touches
  • Slechte gezichtscan

De Samsung Galaxy note 20 ultra is een prima telefoon.

Ik kom af van een iPhone X na al jaren bij Apple en iOS te hebben gezeten.
Deze telefoon is bij T-Mobile als provider.

Met dat gezegd, waarom is hij niet uitstekend voor de prijs?
Voor 1200 mag je heel wat verwachten en dat heb ik dus ook gedaan. Naast de keus tussen een iPhone 12 Pro ben ik toch voor Samsung gegaan door de meerdere features en meer innovatie.

Een 120hz scherm is toch echt een vereiste voor mij ondertussen en dit doet Samsung zeer goed, het enige mankement is geen 1440p support al merk ik daar eigenlijk niet eens zoveel van op een telefoon.

De uitstraling van deze telefoon is prachtig, zeer mooi brons afgewerkt en een camerablok waar je u tegen zegt.
Het camerablok is echt een blok, het is megagroot voor een telefoon en afgezien van mijn mening dat het er goed uitziet moet het ook goed werken. Dit doet het dan weer niet, de telefoon ligt niet plat en steekt altijd uit, dit maakt het ook een stuk moeilijker om een draadloze oplader te gebruiken.

Batterijduur, ik ben flink teleurgesteld. De telefoon gaat zelfs met mijn gebruik van instagram, snapchat en spotify niet langer dan 6 uur per dag mee. Ik kijk er verder geen YouTube of Netflix mee.
Let wel op, dit is met 120hz, met batterijbesparingmodus gaat hij gemiddeld 8 uur lang mee en dat is als ik zeer zuinig ben.

Software, in het begin vond ik dit een zeer fijne software, ik draai op OneUI 3.1 ondertussen, begonnen op 2.0.\
Nu een tijd verder begint het steeds minder fijn te worden. Ik kom van iOS af en dat zegt voor vele mensen vast al genoeg. Ik hou van grote knoppen, iets wat OneUI niet heeft.

De telefoon is zeer groot, geen enkel moeite mee en eigenlijk best fijn! Alleen kan wel iedereen met je meekijken daardoor.. Een privacyscherm is aangeraden :)

OneUI vs iOS, OneUI heeft veel meer dan iOS in mijn ogen. Echter gaat mijn voorkeur uit naar iOS door het gebruiksgemak. Dit zou Android 12 flink moeten fixen maar helaas zal Samsung daar vrij weinig van overnemen qua uiterlijk.

Gebogen randen, ja wat moet ik ervan vinden. Ze zien er leuk en premium uit maar ze zijn daadwerkelijk ruk. Ze zorgen er minstens 3 keer per dag voor dat mijn scherm niet functioneert zoals ik zou willen danzkij ghost touches en omdat mijn vinger automatisch een deel van het scherm indrukt nu.
Een feature die ik zeer graag zie verdwijnen en tevens ook de reden dat dit toestel minder lang in mijn bezit gaat zijn dan mijn voorgaande telefoons.

De telefoon zelf is snel, ik heb de animatiesnelheden aangepast naar .5 waardoor hij nog sneller lijkt. Het enige wat ik niet begrijp is waarom Amerikaanse telefoons sneller zijn dan de Europese Note 20 ultra's.

Internet, ik merk weinig verschil met andere telefoons ondanks de functie van 5G wat tot nu toe meer een label is zonder functie.

TLDR,
De Samsung note 20 ultra is een superdeluxe, superdure maar supersnelle telefoon met nog heel wat mankementen naar mijn mening.
Waar de software hier en daar fijner is gaat deze in het gebruiksgemak nog steeds onderuit ten opzichte van iOS. Ook dit is een mening.

Deze telefoon wordt vervangen door de iPhone 13 pro wanneer deze uitkomt met een gebruiksjaar van iets meer dan een jaar. Ongeveer anderhalfjaar korter dan mijn gemiddelde telefoon.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Note20 Ultra 5G 256GB Brons?

Vraag & Aanbod

Met Edge Touch kun je de gebogen randen "uitzetten"
Dit stukje software zat in mijn Nice Lock pakket.
Ik ga het uitproberen! Heel erg bedankt :)