Ikea Fyrtur verduisterend slim rolgordijn

Ikea Fyrtur verduisterend slim rolgordijn Review

wjanssens 28 mei 2021, 1.200 views Product gekocht

Ikea Fyrtur verduisterend slim rolgordijn

Goed product, wat eigenaardig om te programmeren, los van elektrische bedrading. Goed verduisterend. Prijs is OK. Het is mogelijk om dit te koppelen aan domotica.

Pluspunten

• prijs
  • goed verduisterend
  • op batterijen, herlaadbaar
  • koppelbaar aan domotica
  • goede service IKEA

Minpunten

• wat zwakke montage
  • ietwat mysterieuze programmatie

Kwaliteit Score: 4
Snelle levering, in goede staat. Zoals altijd een leuke, non-verbale IKEA handleiding :)
Er zij enkel verschillende manieren om de rolgordijnen op te hangen. Het ophangsysteem is slim, maar lijkt me niet zo sterk. Je 'haakt' de rol met motor in een L-plastic deeltje dat bevestigd wordt op de muur/plafond. Lijkt wat los te hangen maar het houdt wel.
Een groot voordeel is dat je geen electrische leiding moet voorzien. Het ding werkt op een oplaadbare batterij. Als die plat is hang je ze een paar uurtjes aan een gewone micro-USB, en alles is terug in orde. Je kan ondertussen wel met een gesloten rol zitten...
Het koppelen van de draadloze besturing is niet simpel. Het is een eigenaardige procedure, met een heel eigengereide manier van werken, niet wat ik gewoon ben van domotica. Maar het lukte uiteindelijk wel.
Er wordt een apart bakje meegeleverd dat volgens mij een probleem oplost van een te zwak signaal?
Ik heb geen ervaring met het koppelen van dit systeem aan een centrale hub, Zover ben ik nog niet gekomen.
Afstellen van de gesloten positie is simpel als je de instructies volgt.

Zeer goed verduisterend. We hebben er 4 hangen in onze slaapkamer, en het wordt er echt goed donker.
Klein beetje lawaai bij openen en sluiten.

Zeker zijn prijs waard.

Heb jij ook een Ikea Fyrtur verduisterend slim rolgordijn?

Vraag & Aanbod