Bosch GWS 22-230 H Professional (+koofer en diamantschijf Review

Helhond 27 mei 2021, 267 views Product gekocht

Bosch GWS 22-230 H Professional (+koofer en diamantschijf

Grote, degelijk en krachtig apparaat, voor een scherpe prijs. Helaas met een standaard greep geleverd, ik had graag de greep erbij gehad die de trillingen beter dempt. Kwam met een 230mm diamantschijf en een ruime opbergkoffer. (plus punten!)

Pluspunten

• Power (krachtig)
  • Koffer

Minpunten

• Handgreep

Waar m'n 125mm haakse slijper net de diepgang miste heb ik toch maar besloten om een 230mm slijper aan te schaffen voor de tuin renovatie. Het slijpen van de 15x15cm border blokken is anders geen doen. Voor hetzelfde bedrag van een paar dagen huren heb ik nu zelf een degelijk apparaat in huis. Ik heb het apparaat 27-07-2020 aangeschaft en inmiddels bijna een jaar ingebruik.

Het apparaat voelt solide en is ook wel zwaar.
Nadeel is dat deze machine geen softstart heeft en je moet hem dan ook goed vast houden bij het inschakelen omdat hij erg krachtig is. Eenmaal op toeren werkt deze slijper zich overal met gemak door heen met het bijgeleverde 230mm diamantblad.

Net als bij de 125mm haakse slijper zou ik een goede trillingsgedempte handgreep fijn vinden als deze bijgeleverd is, die wordt wel geleverd bij de luxere varianten maar werd mij toch iets te prijzig worden voor een apparaat die je incidenteel gebruikt.

Tot op heden regelmatig gebruikt voor beton border blokken, infrezen van de gevel voor plaatsing kunststof kozijn, maar ook het infrezen van dieper liggende elektra leidingen.

Binnenkort de volgende projecten nog op de planning voor dit apparaat:
Gewapend betonnen fundering infrezen + voortuin renovatie (= nog meer border blokken)

Wordt vervolgd.

Heb jij ook een Bosch GWS 22-230 H Professional (+koofer en diamantschijf?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.