Scythe Kama Reader 2 Review

MsG 25 augustus 2010, laatste update op 25 augustus 2010, 302 views

Scythe Kama Reader 2

Pluspunten

• Degelijk geheel
  • Nette layout, zonder schreeuwige logo's
  • Micro-sd slot

Minpunten

• Schroefgaten waren wat klein, waardoor ik eerst moeilijk moest doen met de schroeven

Ik heb de kaartlezer onlangs aangeschaft, omdat ik er nog ruimte voor had onder m'n diskettedrive. Ik zat te twijfelen tussen een no-name eBay kaartlezer, met bovendien nog sata en andere aansluitingen. Maar ik besefte dat het uiteindelijk toch domweg allemaal doorgelust moet worden en ik reeds sata aan de voorkant heb. Vandaar dat ik in de pricewatch keek bij de meest populaire en niet al te dure kaartlezer. Toen kwam ik uit bij de Scythe Kama Reader 2, welke bovendien gegarandeerd SDHC aankon, en als extraatje nog een microsd-slot heeft.

Unboxing
Bij de doos zitten 4 schroefjes om de kaartlezer vast te schroeven. Ook zitten er 2 snoeren bij. 1'tje met een USB-aansluiting, voor uitwendig gebruik. En een kabel om de kaartlezer op de USB-headers aan te sluiten. Handig is ook dat deze kabel niet er aan vast gesoldeerd is, maar los inprikbaar is.

Installatie
De installatie ging iets minder soepel. De gaten waren erg klein voor de schroeven, waardoor deze er regelmatig uitviel. Op den duur heb ik ze er in getapt waardoor hij goed in de bay zat.

Het aansluiten was even een kwestie van de pinlayout van USB goed uitzoeken in je moederbord boekje. Verkeerd aansluiten kan namelijk een kapotte usb-poort of een kapotte kaartlezer betekenen. Dit was echter gauw genoeg gevonden, waarna ik hem aansloot. Na het starten van de computer werkte de kaartlezer meteen prima in Windows.

De kritiek van de andere gebruikers op deze kaartlezer vind ik dan ook enigzins onterecht; ik ken geen ander apparaat waarbij het aansluiten van de usb-headers niet uitmaakt. Het is altijd even een kwestie van de goede volgorde.

Heb jij ook een Scythe Kama Reader 2?