€ 14,99
Specificaties 900mm breed en 400mm lang (Kunststof, Rubber) - Bekijk alle specificaties

Sharkoon 1337 V2 Muismat XXL Review

Jonah.Knulst 25 mei 2021, laatste update op 25 mei 2021, 380 views
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.Jonah.Knulst schreef afgelopen jaar 3 reviews, waarvan 100% gesponsord.

Sharkoon 1337 V2 Muismat XXL

Voor anderhalf tientje krijg je met de Sharkoon 1337 V2 Muismat XXL veel 'mat' en, in tegenstelling tot andere merken in het prijspunt, een schoon design. De rand is helaas niet gestikt, dus deze slijt allicht wat sneller, maar de kwaliteit mag er verder wezen.

Pluspunten

• Veel muismat voor het geld.
  • Mat blijft goed op zijn plek liggen.
  • Mat voelt lekker zacht en comfortabel aan.
  • Schoon, egaal design met één enkel beeldmerk.

Minpunten

• Rand is niet gestikt, dus die slijt sneller dan een gestikte variant.
  • Afhankelijk van je houding kan je de rand aan je pols/arm voelen, maar dat went.

Kwaliteit Score: 4
Productpagina;

Introductie
Showcase
Praktijkervaring

Recentelijk worp ik een blik op een headset stand, de X-Rest Alu van Sharkoon. Naast een opvallend accessoire zoals dat biedt de fabrikant natuurlijk typerende producten, zoals muismatten. Daarvan heb ik twee verschillende varianten gekregen om te bekijken: de RGB-verlichte 1337 RGB V2 Muismat 360 en de traditionele 1337 V2 Gaming Mat (XXL).

Het is de laatstgenoemde die in deze review centraal staat en dat met een prijs van 15,- euro. Een verrassende prijs voor een muismat van 90 cm lang en 40 cm breed. Uiteraard moet daar nog wel een kwaliteit tegenover staan. Is deze mat goedkoop én goede koop? Laten we dat eens beoordelen.

Tijd om het monster uit te pakken en te kijken hoe deze aangeleverd wordt. De mat is in de lengte opgerold, dus de doos is vrij klein. Bij het openen komt de dikke rol tevoorschijn en kunnen we die uit de doos tillen.

Als eerste kijken we even bij enkele details van de muismat. Links onderin bevindt zich het witte beeldmerk van Sharkoon en... dat is het. Veel muismatten in deze prijsklasse hebben vaak een uitbundig ontwerp, maar de eerste indruk van de 1337 V2 Gaming Mat XXL is een schone.

Wat direct opvalt, is dat de rand van de muismat niet gestikt is. Een ramp is het niet, maar het betekent wel dat de rand sneller slijt. Om precies te zijn, kan de bovenste laag van de muismat over de tijd heen loskomen.

Dat zien we op de eerste foto, onder het Sharkoon-logo, al gebeuren op een heel klein stukje. Gelukkig kon ik het randje weer glad wrijven. Tenslotte zien we op de twee laatste foto's de antisliplaag.

In de praktijk is het belangrijk om twee aspecten te testen van de mat: blijft deze op zijn plek liggen en hoe voelt de mat aan? Het eerste punt valt te beantwoorden met een volmondig "ja". Bij de andere muismat van Sharkoon werkt de antisliplaag niet geheel naar behoren, maar dat is hier geen euvel. Zelfs bij het (normaal) verplaatsen van mijn toetsenbord beweegt de mat niet van zijn plek.

Dan komen we aan bij de 'feel' van de mat, waarvan twee aspecten te behandelen zijn: de toplaag en rand. In betrekking tot de toplaag heb ik niets te klagen. De mat voelt zacht en comfortabel aan en laat een muis gemakkelijk heen en weer glijden. Kortom, op dat front een puike ervaring.

Als het gaat om de rand, tja, dan valt het te merken dat deze niet gestikt is. Als je arm verticaal langs de rand beweegt, dan voelt de rand ruw aan. Gelukkig heb ik daar vrijwel geen last van, omdat mijn polsen/armen de rand amper aanraken. Dat hangt wel af van je houding, dus houd (pun intended) daar rekening mee.

Al met al ben ik aangenaam verrast door de 1337 V2 Gaming Mat XXL. Sharkoon zet voor 15,- euro één van de betaalbaarste matten van dit formaat neer. Als bonus krijg je een schoon, egaal zwart design met slechts één beeldmerk en dat is voor de liefhebbers van minimalisme erg prettig.

In de praktijk blijft de mat op zijn plek liggen, wat mede te danken valt aan het formaat en de plaatsing van een toetsenbord erop. Ook bij het verplaatsen van het toetsenbord is de mat stabiel, dus dat is erg prettig.

Tenslotte voelt de muismat lekker zacht aan en heb ik over de bouwkwaliteit slechts één kwestie op te merken: de niet-gestikte rand. Die zal dus sneller slijten dan een gestikte variant, maar voor de prijs kan ik echt niet klagen. Kortom, deze mat is gewoon de centen waard.

Heb jij ook een Sharkoon 1337 V2 Muismat XXL?

Mooie review! jammer van de gemiste kans met het stikken van de rand. Dan zou de muismat langer meegaan.
Ja, het is iets om rekening mee te houden. Nou moet ik zeggen dat ik bij moderne muismatten niet héél snel de toplaag los zie komen hoor, maar dat hangt ook af van het geweld dat je op de mat uitoefent. :P
Vroeger gingen ze snel stuk. :+
Veel muismat voor 15 euro inderdaad, maar ik ben toch wel benieuwd hoe lang je er plezier van gaat hebben. Ik heb een tijdje geleden een soortgelijk product van Steelseries gekocht, maar daar zitten dus wel de punten in die jij hier benoemd als minpunten. Die was echter wel twee tientjes duurder, dus je betaald wel voor die volledige afwerking.
Interessant om het verschil te zien.
Verhoudingsgewijs is de prijs echt niet verkeerd en ik denk dat dit matje wel een tijdje overleeft hoor. Dusver merk ik dat de rand niet zomaar losraakt. Het scheelt dat ik niet op de rand van de mat leun (met mijn armen of polsen), maar dat hoort ook, want anders heb je al een foute zithouding.