Poco X3 Pro (8GB intern, 256GB opslag) Zwart

€ 315,81
Specificaties 6,67" • 2400x1080 • 256GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Poco X3 Pro (8GB intern, 256GB opslag) Zwart Review

Supertip 24 mei 2021, laatste update op 25 juni 2021, 1.244 views Product gekocht

Poco X3 Pro (8GB intern, 256GB opslag) Zwart

Omdat mijn redmi 9S niet meer wilde opladen Poco X3 pro

Pluspunten

• Scherm
  • Snelheid soc.
  • Bloatware, al uit te zetten bij het instellen
  • NFC werkt goed met rabowallet.(hce)
  • Accuduur out of the box.
  • Camera, veel opties ook macro.
  • Geluid, bass midden hoog.voldoende

Minpunten

• Zwaar
  • Uiterlijk cloon van Redmi 9S
  • Accuduur bij 120hz kost 30%
  • Laad niet zo snel op als beloofd.
  • Ontvangst gsm netwerk matig.
  • Ook ontvangst wifi aan de matige kant

Omdat mijn redmi 9S niet meer wilde opladen de Poco X3 pro aangekocht.
Omdat ik eens wat anders wilde dan een xaiomi redmi deze Poco gekozen.

Heel groot was mijn verbazing dat de Poco uiterlijk een bijna exact kopie was van mijn 9S, behalve dat de volume knoppen ietsje lager zitten.
Kleuren van het scherm na het instellen van verzadigd mooi en vol.

Accuduur valt mij een beetje tegen tov. van de 9S waarschijnlijk kan de soc. niet zover onderklokken als de 600 serie van Snapdragon.
Ook het scherm geeft mbv, YouTube mooie beelden op 120hz.

Ik heb zelf uitgemeten dat 120hz ongeveer 25-33% meer accu duur kost tov. 60hz en dat vind ik acceptabel, maar niet goed.

Gewicht met hoesje 245 gram, dat is best fors.

Eventueel vragen?
Stel ze ik probeer ze dan te beantwoorden, wel graag eerst zelf onderzoek.

Update, ook blijkt mijn ontvangst van het gsm netwerk thuis duidelijk minder tov de 9S, nu 2 streepjes ontvangst IPV 4 streepjes.
Ook is het WiFi ontvangst in de tuin beduidend minder, hij verliest hier zelfs verbinding in de achtertuin.

Op YouTube een vergelijking met de F3 https://youtu.be/HmPxX94xxg0

Heb jij ook een Poco X3 Pro (8GB intern, 256GB opslag) Zwart?

Hoe snel laadt deze echt op (en wat was er beloofd)?
Ik lees van anderen dat hij juist snel oplaadt....

Lijkt me niet gek dat de Poco lijkt op Xiaomi, is dezelfde holding.
Waarom test je Youtube op 120Hz, terwijl de content volgens mij max 30 fps is;
is toch alleen interessant bij gaming?

[Reactie gewijzigd door emmerx op 25 mei 2021 11:13]

Omdat ik hem vergelijk met de Redmi 9S, laden 30w turbo modus, gaat significant sneller als 20w op de 9S , zeker geen 30% sneller.(ik zit er niet met een stopwatch naast)

Dat Poco een holding was van xaiomi wist ik, maar had geen cloon verwacht van de 9S.

Ik game niet op mijn telefoon, daar heb ik een Xbox voor en een pc, dus daarom YouTube op 120hz

Ik hoop hiermee zo positief mogelijk geantwoord te hebben ;)
Youtube support al jaaaaaren 60 fps hoor