be quiet! Pure Loop 240mm

€ 86,38
Specificaties CPU (closed loop), 120mm (2 fans) - Bekijk alle specificaties

be quiet! Pure Loop 240mm Review

riesg 24 mei 2021, 134 views Product gekocht

be quiet! Pure Loop 240mm

Mooie koeler, waardeloze pomp door de zeer hoorbare resonantie. Een bromtoon die continu aanwezig is. Voor hetzelfde geld is beter te krijgen.

Pluspunten

• Mooi verpakt
  • Onderdelen voelen degelijk aan
  • Makkelijke duidelijke installatie

Minpunten

• Irritante resonantie van de pomp

Koelvermogen Score: 3
Geluidsproductie (max) Score: 1
Geluidsproductie (min) Score: 1
Gekocht als vervanging voor mijn oude Intel TX13S waterkoeling. De verwachting was dat er beter gekoeld zou worden maar eigenlijk is er weinig verschil.

Meteen maar een Be quiet Pure Base 500 gekocht, niet te grote kast en de koeling past er netjes in. Beetje zelfde merk staat ook netjes.

Voordelen van de waterkoeler is dat het in een mooie doos zit, het product wordt zeer compleet en overzichtelijk afgeleverd. Het apparaat koelt naar behoren maar niet dat je zegt wow. Voor normaal computergebruik zou het voldoende moeten zijn. Fans hoor je eigenlijk niet op soms een opleving na dus voor mij werkt het apparaat netjes.

Maar..... het continue resoneren van de pomp in de kast is ongelofelijk irritant. Waar mijn oude waterkoeler (van nu 8 jaar oud) nagenoeg geruisloos de cpu koelde hoor je hier een constante brom. Dit is dus de pomp die qua geluid ruim boven de fans uitkomt en dan ook doorlopend. Ik word er in ieder geval zwaar geïrriteerd van.

Voor een merk wat zich Bequiet noemt zou dit dus eigenlijk niet mogen. Ik verwacht niet dat het geruisloos is maar een dergelijk geluid hoort hier dus zeker niet. Wat mij betreft gaat het apparaat terug en ik zoek er eentje die qua pomp wel stil is. Ter vergelijking, wij hebben eens een aardig formaat aquarium gehad en daarvan was de pomp serieus stiller dan deze bij Bequiet.

Heb jij ook een be quiet! Pure Loop 240mm?