LG Nanocell 55NANO816NA Zwart

€ 724,95
Specificaties 55" • Ultra HD • LCD • HDR • 1 tuner • 50Hz - Bekijk alle specificaties

LG Nanocell 55NANO816NA Zwart Review

Lappieboy 22 mei 2021, laatste update op 22 mei 2021, 293 views Product gekocht

LG Nanocell 55NANO816NA Zwart

Deze als vervanging aangeschaft van onze 37 inch Samsung uit 2010. Op alle fronten is het een dikke upgrade. Tot dusver enorm tevreden en eigenlijk geen grote nadelen of teleurstellingen. Het enige punt wat het benoemen waard is; Local dimming mogen ze ergens stoppen waar geen Local dimming schijnt.

Pluspunten

• Algemene Beeldkwaliteit
  • Magic Remote werk fantastisch
  • Zeer goed geluid
  • Strak Design

Minpunten

• Local Dimming in 6 Zones
  • lichte Backlight Bleeding
  • Smart gedeelte tikje traag

Deze TV als vervanging aangeschaft van onze non-smart 37 inch Samsung uit 2010.
Op alle fronten is het een upgrade wat op zich niet zo gek is.
Tot dusver enorm tevreden en eigenlijk geen grote nadelen of teleurstellingen tegen gekomen.
Waarom dit model? naar aanleiding van een aantal reviews, een aanbieding en de prijs.

Ik vind de beeldkwaliteit uitstekend voor de prijsklasse en in combinatie met een Nintendo Switch & Xbox series S werkt het super.
Laat ik het zo zeggen voor iemand met niet enorm veel kennis van beeldkwaliteit; Het beeld stelt niet teleur.

De Magic Remote werkt ontzettend lekker en zorgt voor een erg gebruiksvriendelijke en makkelijke omgang met de TV.
Mijn vriendin had in no-time al door hoe alles werkte.

Het geluid was ik wat verbaasd over, dit is namelijk vrij goed.
Op het geluid dus echt niks aan te merken, klinkt zeer goed en er zit zelfs wat bass in.
Dit zorgt wanneer je eisen niet al te hoog zijn ervoor dat een losse soundbar of speaker set zeker niet noodzakelijk is.

Het uiterlijk van de tv is precies zoals ik het wil, straks en netjes.
Geen poespas en tierelantijntjes.

De enige minpuntjes vind ik de lichte backlight bleeding die aanwezig is.
Vooral in laadschermen zeer goed zichtbaar en als je het eenmaal ziet....dan ontzie je het nooit meer.
Komt bij mijn paneel links boven en rechts onder voor.
Onder het (actief) gamen en kijken van series is het eigenlijk niet te zien.

De Local dimming had net zo goed achterwege gelaten kunnen worden en heb ik ook direct uitgezet.
Local dimming in 6 zones voegt niets toe en zorgt alleen maar voor dat het in niet positieve zin opvalt.
Alsof er iemand met een zaklamp achter de tv zit.... beter kan ik het niet omschrijven.
Het beeld flikkert en veranderd steeds van helderheid op een manier wat enorm opvalt.
Koop je deze TV? doe jezelf een plezier en zet het uit.

Het laatste puntje is een kleine.
Het smart gedeelte is in sommige gevallen wat traag.
Niet enorm, maar soms valt het wel iets op.
Wellicht liggen mijn verwachtingen hier te hoog voor, mijn vriendin had het niet opgemerkt.
Vooral het schakelen tussen verschillende zaken duurt soms wat langer dan ik had gewild.
Verder werkt het wel uitstekend en starten de 'apps' wel lekker vlot op.

Al met al,

Een voor het geld (in mijn geval €600) een zeer goede en fijne tv.
Geen moment spijt van tot dusver en al circa 4 maanden in gebruik.
Ik zou zeggen, Dikke Prima.
Mocht je vragen hebben, roept u maar!

Heb jij ook een LG Nanocell 55NANO816NA Zwart?