Xtreamer Pro Review

slotemaker 26 augustus 2010, 3.928 views

Xtreamer Pro

Pluspunten

• Speelt alle video formaten af
  • Het afspelen van films via stream
  • Grote ontwikkeling in de software

Minpunten

• Goedkoop uiterlijk

Geluidskwaliteit Score: 5
Heb de Xtreamer Pro nu ongeveer een maand en kan zeggen dat ik een gelukkig mens ben.

Heb veel research en vergelijkingen gemaakt met mediacenters, voordat ik eindelijk een mediacenter had gekocht en dat heeft zijn vruchten afgeworpen.

Toen de Xtreamer Pro werd gelanceerd met de default factory firmware geinstalleerd was ik benieuwd wat het apparaat deed als deze een Real Blu-Ray film afspeelde en het resultaat was HHHHHaaaapepepep-ring. Hier kwam ik achter na een filmpje te hebben bekeken op youtube die iemand had geplaats. Vervolgens had ik de Xtreamer Pro van mijn lijstje lichtjes door gekrast.

De research volgde en kwam bij de popcorn C-200 uit maar vond het veel geld en had de mediacenter niet de optie om 2 x 3,5 inch hardeschijf te plaatsen dus had ik nog geen definitieve beslissing genomen en na een aantal weken was er ondertussen ook nieuwe software uitgebracht voor de Xtreamer Pro waar veel BUG-Fixes inzaten waardoor mijn grootste ergernis was weggenomen en ik meteen de Koop Nu knop had ingedrukt bij HDSupplies en had hem de volgende dag binnen :). Had tegelijkertijd ook een 2 TB hardeschijf gekocht van Western Digital "WD20EARS" bij Alternate maar deze kwam pas een paar dagen later binnen maar dit mocht de pret niet bederven _/-\o_
Dit kwam vooral vanwege het HD af kunnen spelen van mijn films vanaf mijn vaste pc en dan praten we over een filmpje van 40 GB :) die ik even over mijn utp kabeltje pompte.

De Xtreamer Pro zelf is behoorlijk klein, ik had van te voren al foto's gezien maar toen ik het pakketje binnen kregen dacht ik "Zit hier wel wat in?" Het kastje zelf ziet er simpel en goedkoop maar ook wel weer sterk uit. De oude Xtreamer scheen veel herrie te maken maar ondervind daar geen last van bij de Xtreamer Pro.

De besturing van de Xtreamer Pro gaat soepel en reageert snel en zijn er veel persoonlijke instellingen die je kan wijzigen voor het kijken van films. Tot nu toe ben ik ook nog geen één film tegen gekomen die ik niet kan afspelen of dat de ondertiteling niet werkt. Verder is de kwaliteit van 1080p 60Hz geweldig ondanks ik dan nog geen surround zetje heb staan. Ook kan je de Xtreamer Pro gebruiken als: NAS, UPNP, Web Server en FTP Server.

Verder is er een LiveTV stream optie, live radio, weersvoorspellingen van over de hele wereld, RSS feeds en YouTube HD kijken.

De Jukebox die momenteel in een grote ontwikkel fase is en nog behoorlijk béta is, wat wel te merken is ziet er leuk uit. De jukebox is een catalogus gids met daarin je films met frontcover en een stukje tekst waar de film over gaat.

Verder zijn de ontwikkelaars ook druk bezig met het ontwikkelen van firmware v.3 waardoor Flash, explore Opera en het aansluiten van muis en toetsenbord mogelijk wordt. Wat een mooi vooruitzicht is.

Hierdoor vind ik in mijn sterren review de besturing "voldoende" omdat ik weet dat het binnenkort veel beter is :*) en ik hem zal aanpassen naar: "Zeer Goed" Maar verder is het echt een aanrader voor iedereen als je tenminste niet te kieskeurig bent in uiterlijk.

Heb jij ook een Xtreamer Pro?

Reviews door de redactie

Ik kom niet tegen of er een RAID 1 configuratie mogelijk is. Is dit zo?
Als je een review maakt kun je het uitgebreide gedeelte ook gewoon schrijven in de review zelf in niet in de reactie eronder :P
done, thnx voor de reactie.
Hallo,

Ik heb een vraag over de LiveTV stream op de Xtreamer.
Hoe is de kwaliteit als je gewoon een een kanaal via internet wilt bekijken?
Is dit gewoon keurig, vergelijkbaar met ''analoog TV''?

Thanks
Niet bepaald. De laatste versie van de xtreamer firmware v2.4.2 heeft nog steeds erg veel bugs en de internet streams creshen het toestel als ze niet worden gevonden, er is geen mogelijkheid om af te breken en ook een simpele tijd interrupt is niet geimplementeerd. Kortom het is een lijdensweg met die xtreamer firmware. Er komen wel steeds nieuwe versies uit maar die introduceren steeds weer nieuwe problemen, terwijl de oude onvoldoende of helemaal niet worden opgelost. Een waarschuwing is dus op z;n plaats. Kijk uit bij de aanschaf van dit apparaat !