Specificaties 13,3" (1366x768), 160GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire TimelineX 3820T-352G16N Review

forzaracing 24 augustus 2010, 3.027 views

Acer Aspire TimelineX 3820T-352G16N

Pluspunten

• Core I3
  • Batterij
  • 13,3 inch

Minpunten

• 2Gb DDR3 RAM standaard

Gisteren heb ik deze laptop gekocht via Zercom, eerst en vooral even zeggen dat ik maanden lang opzoek was naar eens laptop met een Core I processor en een 13,3 inch scherm.
Een tijdje was ik verkocht voor de Y serie van Sony maar deze heeft helaas geen Core I processor waardoor ik deze kon schrappen. De enige laptop die ;ij daarna nog aansprak was een Z serie van Sony maar deze lopen al snel op tot +1500 euro, te veel voor mijn budget.

Ik werd gewezen op deze laptop en was onmiddellijk verkocht, de mooie en stevige aluminium behuizing, de Core I3 en daarop nog eens een 13,3 inch -> perfect gewoon

Enige nadeel was dat deze laptop slechts een geheugencapaciteit heeft van 2Gb DDR3, te weinig naar mijn zin maar geen onoplosbaar probleem, ik heb gewoon samen met deze laptop een extra latje van 2Gb gekocht, voor 50 euro was ik gesteld.

Mijn eerste indruk over deze laptop was fantastisch, tot dat ik hem opstartte, heel traag, trager als mijn acer aspire 5540, een teleurstelling.

Ik begon Windows 7 wat te tweaken en de onnodige rommel van Acer eraf te smijten en hij begon al iets vlotter te lopen, zeker nadat ik Macafee er van af had gegooid.

De laptop werkt zeer vlot en snel eenmaal hij is opgestart. De batterij heb ik nog niet getest, dat gaat voor straks zijn endan zal ik een update doen.

Touchepad en Toetsenbord zijn goed en werken fijn, alleen ben ik het nog niet gewoon dat het een QWERTY is + de toetsjes zijn kleiner dan op mijn 15,6 inch.

De laptop is helemaal niet zo warm als zijn voorganger

Heb jij ook een Acer Aspire TimelineX 3820T-352G16N?

bedankt voor je review Forzaracing. dat ziet er goed uit.
wat vind je van het scherm en de zichtbaarheid ervan buiten?
ik wil er een jaar mee op reis en vind het belangrijk dat ik wat kan zien als ik op strand lig :)

en voelt de behuizing sterk en degelijk?

alvast dank,

Klaas-Jan
En heb je de accu al getest ?
Hoelang houd deze het vol met wifi aan, en een beetje internetten ?
Volgens de Acer site zou er in deze laptop ook een ATi HD 5650 zitten. Kun jij dat bevestigen?
De 5650 zit in de TG versie.
Sorry voor mijn heel late reactie :)

@Klaas-Jan: Het scherm zou ik niet direct aanraden voor buiten, het weerkaatst nogal veel waardoor het scherm slecht leesbaar is. De behuizing is goed tot zeer goed, neem hem dagelijks mee naar school zonder enige schade tot nu toe.

@Speedy: Batterij met ecopower aan gaat 6-7u mee als je een beetje op internet zit maar met helderheid op minimum (maar nog heel goed leesbaar)

@Pete: Intel HD graphics zit erin