Sigma 24-70mm F2.8 DG DN Art (Sony E)

€ 1.099,-
Specificaties Niet gestabiliseerd met een filtermaat van 82mm - Bekijk alle specificaties

Sigma 24-70mm F2.8 DG DN Art (Sony E) Review

blupmans 20 mei 2021, laatste update op 20 mei 2021, 213 views Product gekocht

Sigma 24-70mm F2.8 DG DN Art (Sony E)

Ik heb deze lens sinds september vorig jaar in bezit vanwege de veelzijdigheid (veel wisselen tussen primes is vooral op vakantie niet handig). De beeldkwaliteit is fantastisch.

Pluspunten

• Zeer scherp op iedere brandpuntsafstand
  • mooie bokeh voor een zoomlens
  • Hoog contrast,

Minpunten

• Gewicht
  • 82mm filter thread

Op mijn A7III zie ik weinig verschil t.o.v. de 55 1.8 qua scherpte voor landschappen (f5,6-f8), wat een compliment waard is. Ook op 24 en 70mm presteert deze lens super. En op 70mm i.c.m. een diafragma van f2.8 kun je nog steeds prima spelen met scherptediepte.
Voor mij is dit dus gewoon een buis met primes.

Qua grootte en gewicht zit deze lens wel op de rand van wat ik nog prettig vind, maar aan de andere kant: 3 primes zijn zwaarder en groter, dus uiteindelijk is dit voor mij geen probleem.

Zie de voorbeeldfoto's (volledige resolutie) voor een impressie van de beeldkwaliteit.

Heb jij ook een Sigma 24-70mm F2.8 DG DN Art (Sony E)?

Ik heb deze lens zelf ook sinds vorig jaar en het is inderdaad een zeer prettig objectief. Ik ben er zelf ook zeer blij mee en wat mij betreft ook zeker 5 sterren.
Ik gebruik hem zelf eigenlijk altijd zonder zonnekap zodat hij iets minder lomp is in gebruik :)
Ja ik meestal ook. Zonder zonnekap is het prima, maar met zonnekap wordt het nogal een lomp geheel ;)

[Reactie gewijzigd door blupmans op 21 mei 2021 09:43]

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.