Razer Pro Click

€ 64,90
Specificaties Bedrade muis Bluetooth muis en 16.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer Pro Click Review

SC_Chris 20 mei 2021, 470 views Product gekocht

Razer Pro Click

De Razor is een ergonomisch ontworpen muis voor zakelijke gebruik; witte uitvoering met zilverkleurige accenten. De muis is vrij licht (106gram), ondersteund zowel Bluetooth als 2.4Ghz en heeft een batterijduur van 200 uur (400 uur via Bluetooth). Prima muis voor kantoorgebruik en sporadisch gamen.

Pluspunten

• Licht
  • Batterijduur
  • Configureerbare knoppen

Minpunten

• Razor Synapse software
  • Geen inifity scroll
  • USB laadkabel met aangepaste aansluiting
  • Hoelang blijft wit werkelijk wit

Ik was al een tijdje op zoek naar een vervanger voor mijn Logitech Wireless Marathon Mouse M705 muis. De muis wordt voornamelijk gebruikt voor kantoorwerkzaamheden en sporadisch een game te spelen.

Eisen waren niet zwaarder dan de Marathon, niet al te groot en configureerbare knoppen (mute knop voor Teams). Oplaadbaar, met een batterijduur van 100+ uur. Daarnaast was ik gewend om te navigeren met de scrollwheel (tilten) en was ik verwend met de infitiny scroll optie op de Marathon, ideaal voor het snel door documenten scrollen.

Op mijn short list: de Logitech MX Master 3, Logitech G502 Lightspeed en de Razer Pro Click. Na de nodige reviews gelezen te hebben, uiteindelijk toch gekozen voor de Razor. De Master 3 vond ik te groot en log en de Lightspeed te futuristisch. De Razor Pro Click heeft van beide werelden iets.
De Razor is ontworpen samen met het ergonomische ontwerp bureau Humanscale, de focus voornamelijk ligt op ergonomie. En daarmee probeert Razor de zakelijke markt meer te betreden. En dat zie je aan de witte uitvoering, met zilverkleurige accenten. De muis misstaat niet in een kantoor omgeving, maar valt wel iets uit de toom in een mijn vrij donkere werkplek. Ik vraag me wel af hoelang de muis werkelijk wit blijft, tijd zal het leren.

De Razor is vrij licht (106gram), ondersteund zowel Bluetooth als 2.4Ghz (via dongle) en heeft een batterijduur van 200 uur (400 uur via Bluetooth). Opladen gaat via USB-micro met een aangepaste aansluiting. De knoppen voelen degelijk aan en zijn via Razer haar Synapse software te configureren. Helaas heb ik een haat/liefde relatie met de software, het is nadrukkelijk aanwezig. Een dedicated knop zit bovenop om tussen DPI instellingen te switchen, maar is ook aan te passen. Muiswiel kan tilten maar mist het inifity scrollen. Al met al een prima muis voor kantoorgebruik en het sporadisch gamen.

Heb jij ook een Razer Pro Click?

Dus als ik het goed lees kan je geen standaard micro usb kabel gebruiken? Dan komt die er bij mij niet in - ben echt helemaal klaar mee.
Dat zou ik ook weleens willen weten. Micro-USB is toch een standaard zou je verwachten, anders moeten ze het niet zo noemen. En waarom eigenlijk geen USB-C. Gemiste kans.
Ik heb die muis uiteindelijk wel gekocht en ook weer retour gestuurd - maar niet om de usb kabel.

Wat usb betreft: een klein stekkertje past ook wel..dus dat is oplosbaar.
Wat niet oplosbaar is, is dat het wheel bij heel geringe rotatie niet goed reageert - dat doet logitech duidelijk beter. Echter voor deze prijs verwacht ik dat het wheel feilloos werkt - dat deed het dus niet, dus retour.

Razer is overigens wel begonnen met een nieuw type wheel uit te leveren (nog niet getest)

Wat usb betreft: een klein stekkertje past ook wel..dus dat is oplosbaar.

Bedankt voor je antwoord. De nieuwe variant is deze https://www.razer.com/eu-...vity/razer-pro-click-mini, maar dit is tevens een mini-variant (wat ik wel fijn vind). Hopelijk is die beter. Ik zoek een goede muis met een tiltwieltje en dit lijkt me dan een optie. Voor die prijs verwacht je gewoon dat alles goed is inderdaad.

En ik heb nu trouwens deze: https://www.logitech.com/...ess-mouse.910-005198.html. Maar de linkermuisknop doet het niet meer goed, heeft teveel kracht nodig.

[Reactie gewijzigd door TimoDimo op 9 februari 2022 20:51]

Ah - ja - daar zat ik ook naar te kijken maar ik blijf nog even bij de 502 lightspeed..als er een keer een goede muis voorbij komt die ook multi bluetooth kan (geen logitech MX3 oid), dan ga ik er weer even naar kijken.
Zal ook vast een goede muis zijn, maar ik heb liever geen muis die eruit ziet als een sci-fi ruimteschip ;). Jammer eigenlijk dat er zo weinig kwalitatief goede normale muizen zijn zonder allemaal extra knoppen en lichtjes e.d.

Die Razer mini kan trouwens multi-bluetooth.

[Reactie gewijzigd door TimoDimo op 9 februari 2022 21:28]

De muis ansich is zeker fijn, het ergonomische aspect is wel meer een gimmick vond ik. En wat betreft het usb stekkertje verhaal, de muis moest een stuk minder aan de lader dan ik had verwacht. Uiteindelijk is ie toch in de verkoop gegaan en heb ik een Razer Basilisk Ultimate gekocht. Helaas wel iets meer scifi met lichtjes en al maar bevalt zeer goed. Wellicht eentje om te overwegen