OnePlus 9 Pro (12GB intern, 256GB opslag) Groen

€ 799,-
Specificaties 6,7" • 3216x1440 • 256GB - Bekijk alle specificaties

OnePlus 9 Pro (12GB intern, 256GB opslag) Groen Review

ken_ie 19 mei 2021, laatste update op 20 mei 2021, 293 views Product gekocht

OnePlus 9 Pro (12GB intern, 256GB opslag) Groen

Licht teleurstellend. Toestel gaat terug.

Pluspunten

• premium gevoel
  • slider
  • vrij eenvoudige UI
  • vlugge fingerprintscanner
  • stereo geluid

Minpunten

• toch liever niet curved
  • camera neemt niet de foto die on screen getoond wordt
  • battery drain
  • af en toe not responding

Upgrade?
Iets voelde niet zoals ik had verwacht bij de aanschaf van een flagship telefoon van 1000€.
Namelijk: ik begon mijn budgettelefoon poco f2 te missen (reeds 1 jaar oud).

Er zit veel potentieel in de oneplus, en ik was vroeger extreem tevreden van de 1+6. Vandaar de aanschaf en de hoge verwachtingen voor de 9pro.
Maar helaas.
Wens je een screen on time die een beetje meevalt, dan moet je de premium refresh rate en kwaliteit verlagen. Mensen die hierover klagen op het oneplus forum, wordt gevraagd minder te gamen of op sociale media apps te zitten... Euhm...
Jammer van de features als je ze dus beter niet gebruikt.

De curved edges vielen me ook wat tegen (persoonlijk): de gestures waarbij je swipet om terug te keren doen het soms niet.
Het toestel (system ui) blokkeerde zelfs een tiental keer (in 10 dagen) en dit gedurende een second of 15 bij het vlug switchen tussen apps.
Ivm de camera... de matige kwaliteit kan ik nog verdragen, heb feit dat de foto een halve second na het op de knop drukken pas wordt geregistreerd, dat is niet te vergeven. Marques Brownlee had dit in zijn youtube review al aangekaart en had gehoopt dat dit na een 5tal updates ging opgelost zijn. Niet dus.

Opmerkelijk ook: als de batterij volledig leeggetrokken was, dan duurde het enkele minuten vooraleer de batterij van 0 naar 1% ging. Daarna vulde de batterij wel vliegensvlug.
Dit kan allemaal toevallig aan mijn toestel of gebruik liggen, maar het liet desalniettemin geen beste indruk na.

Na 10 dagen gebruik ben ik vandaag opnieuw overgeschakeld naar de poco en ik merk nauwelijks het verschil. Ok, hij laad trager op, maar heeft wel 1 uur SOT meer. En het scherm staat minstens even fel.

Hopelijk doen ze alles net iets beter met de T versie en liefst dan nog met 2u langer gsm gebruik.
Misschien afsluiten met toch enkele positieve puntjes: goeie en luide stereo, vlugge fingerprint, leuke premium trilmotor, mooie hardware. But at what cost...

Heb jij ook een OnePlus 9 Pro (12GB intern, 256GB opslag) Groen?

Vraag & Aanbod