HP Color LaserJet Pro MFP M281fdw

Specificaties Laser all-in-one (Kleur) met WiFi en Ethernet - Bekijk alle specificaties

HP Color LaserJet Pro MFP M281fdw Review

AMDFreak 19 mei 2021, 480 views Product gekocht

HP Color LaserJet Pro MFP M281fdw

Gemakkelijk aan te sluiten kleuren laserprinter. Met veel gemakkelijke opties, direct printen vanaf een USB stick. Fijn compact formaat waardoor deze keurig in een kast past.

Pluspunten

• Prima snelheid
  • Compact
  • Fijn bedieningspaneel

Minpunten

• Geur tijdens printen

Inktverbruik Score: 3
Drivers en stabiliteit Score: 5
Afdrukkwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Scansnelheid Score: 4
Ik kocht altijd inktjet printers voor € 50,-, maar omdat ik te weinig gebruik maak van de printer(s), was de inkt altijd gauw uitgedroogd.
Waardoor ik vaak op werk de retourlabels e.d. uitprint. Maar door de corona, kwam ik niet vaak meer op kantoor om dat ene printje te maken. Ik had toch al langer de wens om een laserprinter te kopen. Ik twijfelde erg of ik dan voor een zwart/wit variant moest gaan of voor de kleur.

De kleuren laserprinters hebben vaak net wat meer mogelijkheden ook qua scannen e.d. Want dat was wel een harde eis.
Uiteindelijk voor een leuke prijs een 2de handsexemplaar op te kop getikt.

Afdrukken van foto's doet hij ook snel, echter merk je wel dat de kwaliteit anders is, dan dat van een inktjet/photoprinter. Maar voor afdrukken van foto's ga ik wel naar een foto winkel toe.
Maar de kleurkwaliteit voor simpele documenten zijn ruim voldoende. En stiekem vind ik het ook iets meer smoel hebben als een documentje in kleur is afgedrukt dan enkel alleen zwart/wit.

Eerst de printer aangesloten via het welbekende USB kabeltje, printer werd direct herkend en was klaar voor gebruik. Later de printer draadloos verbonden, ook dit ging zonder moeite, ik heb nog wel de ambitie om de printer straks bedraad (LAN) aan te sluiten. Maar ook hier verwacht ik geen enkel probleem.

Tot op heden absoluut geen spijt van gehad.

Heb jij ook een HP Color LaserJet Pro MFP M281fdw?