Secretlab Titan 2020 Series PU Leather

Specificaties Gamingbureaustoel - Bekijk alle specificaties

Secretlab Titan 2020 Series PU Leather Review

deagan1337Testpanel 19 mei 2021, laatste update op 20 mei 2021, 400 views Testpanel

Secretlab Titan 2020 Series PU Leather

Met de Titan 2020 series stoel haal je een zeer degelijke stoel voor een nette prijs in huis. Met de afstelmogelijkheden kun je de stoel zodanig instellen dat deze een hele dag comfort biedt. Lees meer in mijn uitgebreide review.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit verhouding heel goed
  • Stevige zit
  • Mogelijkheden om stoel in te stellen
  • Design
  • Afwerking materiaal

Minpunten

• Vrij groot voor mijn lengte (1.75m) maar zit fijn

Allereerst

Leuk, een prijsvraag! En voor een stoel waar ik een hoop goede dingen over heb gehoord. Ik doe mee, wie weet!

Fast forward een paar weken..Ik heb gewonnen en de stoel is onderweg. Cool! Wat kan ik verwachten?

Weer een aantal weken later en ik ben erachter. En daar vertel ik je graag over.

Unbox die stoel

Een grote, maar vooral zeer zware box werd bezorgd en ik ging diezelfde middag (want thuiswerken..) aan de slag met de het Ikea-aspect van de stoel. Het in elkaar zetten.

Deze eerste ervaring met de stoel verzorgd Secretlab goed. Door middel van een comfortabel grote how-to poster en een YT video is het in elkaar zetten een fluitje van een cent qua stappen. Het gewicht en grootte van de onderdelen geeft een bijkomende workout, doch in alle eerlijkheid prima te doen. Zeker met een assistent (afb 3).

Na ongeveer een half uur ‘klussen’ stond het gevaarte op zijn voetjes. Met de wetenschap dat het geheel goed is vastgezet met degelijke schroeven en bouten, aanschouw ik kort de schepping en neem plaats op de stoel.

WOW!

Degelijk. Stevig. Ferm. Hard? Wellicht een beetje. Maar zeker comfortabel!

Hoe zit ‘ie dan? Mijn ervaring..

Ik rol de stoel direct op zijn plek en ga zitten.

Even spelen met alle hendels en knoppen. Het zijn er wat! Vrijwel alles is instelbaar, zo blijkt.

Met name de lumbar afstelknop (bol/holling in de onderrug) bevalt me. Daarnaast zijn de armsteunen echt fijn in de juiste positie te krijgen.

Na het proberen van wat verschillende instellingen, heb ik voor nu de juiste settings te pakken. Hierbij kies ik voor het eerst voor het loszetten van de kantelfunctie van het zitvlak. Normaal is dit standaard te los en leidt dit tot een constante ‘hang’. Daar is bij deze stoel, mede door de stevigheid, geen sprake van en voegt het echt wat toe.

Nu enige tijd later, heb ik diezelfde setting nog steeds en is het enige waar ik in afwissel de positie van de armsteunen.

Daarnaast wel een punt van aandacht. Ik ben niet al te lang, zo’n 1.75m. Daarbij merk ik dat deze stoel toch wat aan de grote/hoge kant is. Zeker na het goed in hoogte afstellen ten opzichte van mijn huidige bureau (ik overweeg ook het nieuwe Secretlab bureau aan te schaffen), merk ik dat ik net wat lengte tekortkom richting de vloer om volledig comfortabel te zitten.

Daarom schaf ik nog wel een voetensteun aan. Dit is een persoonlijke keuze, maar lijkt me wel goed te vermelden.

Afwerking

De materiaalafwerking is top. Zowel de kunststof onderdelen als het PU leer en de stiksels. Alles ziet er degelijk uit en voelt aan als kwaliteit.

Mijn vorige stoel betrof een stoffen variant. Ik was wel sceptisch of PU leer niet veel warmer zou zijn. Ik geloof wel dat dit iets het geval is, doch niet zodanig dat het een nadelig effect heeft (opgetekend: lente 2021 😊).

Verder kan ik niet anders zeggen dat alles op/boven niveau is. Dit komt uiteindelijk tot uiting in een zeer goed uitziende stoel. Daar ik ook professioneel van de stoel gebruik maak, ben ik erg blij met de juiste mix tussen (e-)sportief en zakelijk.

Met de Titan 2020 series stoel haal je een zeer degelijke stoel voor een nette prijs in huis. Met de afstelmogelijkheden kun je de stoel zodanig instellen dat deze een hele dag comfort biedt. De prijs/kwaliteit verhouding vind ik daarom heel goed.

De PU leer variant bevalt goed, maar maak hierin op basis van je ervaring je eigen keuze in materiaal.
Mocht je wat aan de kleine of lichte kant zijn, maak dan ook de afweging of de Titan of Omega de juiste stoel voor jou is. Uiteindelijk maak je al gauw veel uren op een stoel en is een klein beetje extra uitzoekwerk daarin zeker geen slechte investering.

Secretlab heeft met deze stoel een hele mooie ‘experience’ neergezet. Ik ben blij dat ik deze stoel heb mogen testen en raad ‘m eenieder zeker aan.

Heb jij ook een Secretlab Titan 2020 Series PU Leather?

Mooie review :)
Heb sinds vorige week ook de Secretlab TITAN 2020 in huis.
Speciaal gekozen voor de BLACK³ SoftWeave® Fabric versie omdat er hier 3 Maxnomic Leader PU versies in huis stonden waarbij na 5 jaar (bij alle 3) de PU begon af te bladeren....
Heb daarom geen vertrouwen meer in een PU skin versie, hoop voor je dat dit bij de SecretLab beter blijft.

Maar verder... een prachtige stoel die veel beter is afgewerkt dan de Maxnomic stoelen maar qua zit (hardheid), vorm en grootte vrijwel hetzelfde is.
De hoogte (in de laagste stand) is zelfs voor mij met mijn 193cm net ok maar voor mijn vrouw beslist te groot (bungelt met haar benen van de grond...:). Voor mijn zoon van 208cm is de TITAN weer te klein :z
Verder is het wel leuk erbij te vermelden dat je de garantie met 3 jaar(!) kan verlengen als je een foto van je gekochte stoel op twitter,instagram of facebook plaatst.

[Reactie gewijzigd door BazerK op 19 mei 2021 17:02]

Heeft jouw Softweave ook zo’n chemische geur? Zo ja, ben je er al vanaf en hoe lang duurde dat?

Je kan altijd nog de garantie verlengen naar 5 jaar doormidden van 50€/$ te betalen (voor wie geen social media heeft)
Chemische geur? nee dat is beslist niet het geval. Hij staat (hier) in de huiskamer en is geurloos. O-)
Anders hadden we dat wel gemerkt...

[Reactie gewijzigd door BazerK op 19 mei 2021 17:46]

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.