Asus A8N-E Review

olger1024 1 juni 2006, 451 views

Asus A8N-E

Pluspunten

• Over het algemeen stabiel bord

Minpunten

• Geen firewire
  • Irritante Fan (welke niet vervangen kan worden)

Layout Score: 3
Opzich een mooi moederbord voor die prijs. Maar er zijn een aantal minpunten vooral aan de lay-out. Er zit een irritant fannetje op (algemeen bekend probleem) wat ik niet kan vervangen met een Zalman passief gekoeld blok omdat m'n videokaart er precies voor zit. Niet zo handig geplaatst dus van Asus. Verder vind ik dat ze het bord beter gelijk passief hadden kunnen koelen of combinatie van koelblok met fan zodat hij een stiller zou zijn. Ook vind ik het jammer dat firewire op dit moederbord ontbreekt. Verder is het een goed prijs / kwaliteits moederbord voor mensen die geen duur SLI moederbord willen kopen of gewoon omdat ze niet alleen gamen maar het gewoon belachelijk vinden dat je 2 videokaarten moet heben tegenwoordig en dan voor het moederbord en de voeding nog meer uit zou bestenden.

Heb jij ook een Asus A8N-E?

fan kan wel vervangen worden, heb er zelf een koel blok (dus passief) van zalman op zitten werkt prima
De fan van de A8N-E is eenvoudig te vervangen. De meeste mensen hebben het bekende Zalmann blokje er op zitten. Er zijn overigens wel 2 verschillende versies van de A8N-E fan. De nieuwe versie welke minder lawaai maakt zit er min of meer schuin op en is makkelijk herkenbaar.