iTrivia PalmKey Wireless Micro Keyboard Review

PureShadow 23 augustus 2010, laatste update op 23 augustus 2010, 1.721 views

iTrivia PalmKey Wireless Micro Keyboard

Pluspunten

• Drivers installeren automatisch
  • Werkt op PC, PS3 en Wii
  • Mediafuncties op de PC
  • Groot bereik van de zender
  • Laser Pointer met groot bereik
  • Oplaadbare accu
  • Lange accu duur
  • Backlight
  • Automatisch Standby

Minpunten

• Geen aparte software om toetsenbord in te stellen
  • Geen aparte knop om Laser in/uit te schakelen

Erg fijn toetsenbordje om te gebruiken.
Zelf heb ik de zilveren versie.
Gebruik hem zelf op mijn PC (XP), PS3 en Wii.
Het is even wennen om dit toetsenbordje te gebruiken, maar dit komt vooral (voor mij tenminste) doordat dit een ander formaat is dan normaal gewend.
Om hem ergens in te gebruiken, steek je gewoon de USB ontvanger, die ontzettend handig in het toetsenbord is opgeborgen, in het apparaat waarin je hem wilt gebruiken (PC, PS3 of Wii).
Drivers vindt hij automatisch onders windows. Dit heb ik echter alleen nog geprobeerd onder XP, maar zal dit over enige tijd ook onder W7 doen.

Jammer is dat er geen speciale software is voor de iTrivia (zoals logitech Setpoint heeft).
Alt tab werkt bij mij niet onder XP.

De media functies zijn echter wel erg handig als je bijvoorbeeld op een afstand van de te gebruiken pc zit (bijv een HTPC).
Zelf gebruik ik hem bij mijn MainPC, en ga dan vanuit bed mijn pc bedienen (circa een metertje of 10 afstand).
Ook op de PS3 is deze erg handig bij het browsen op internet.
Volgens de specificaties moet dit toetsenbord tot op 30m afstand werken. Aangezien ik geen kamer heb dia zo lang is, heb ik dit getest door naar buiten te gaan, en op enige afstand wat te typen. Op een metertje of 20 afstand, met een muuur ertussen, werkt het toetsenbord nog goed.

Ingebouwd in het toetsenbord zit een laser voor gebruik bij presentaties. De laser is alleen te gebruiken als het toetsenbordje aan staat. Het is vrij jammer dat hier geen aparte aan/uit knop voor is.
Over het bereik van de Laser valt echter niet te klagen. over meer dan 200m afstand kon ik hem (in het donker) nog steeds zien. (Ik denk dat de mensen bij wie ik naar binnen scheen zich rotschrokken als ze het zagen).
Over donker gesproken wil ik nog even kwijt dat het toetsenbord een knop heeft voor backlight, en dat de knoppen erg goed zichtbaar zijn hiermee in het donker.

Het toetsenbord heeft een ingebouwde accu, welke op te laden is, door het toetsenbord via USB aan te sluiten met de bijgeleverde Mini-USB kabel.
De accu gaat vrij lang mee. Ikzelf heb het toetsenbord enkele weken nu, en met gemiddeld dagelijks een uurtje gebruik, heb ik hem tot nu toe niet op hoeven laden.
Het mooie van dit toetsenbordje is dat deze zichzelf na even niet te hebben gebruikt (ongeveer 5min) zichzelf in standby plaatst. Deze is daaruit te halen door een knop voor ongeveer een seconde ingedrukt te houden.

Op de PS3 werkt het "normale" gedeelte van het toetsenbord en het touchpad. onder normaal versta ik niet de F-toetsen uiteraard.

Op het moment van schrijven heb ik de werking op de Wii nog niet getest.

Heb jij ook een iTrivia PalmKey Wireless Micro Keyboard?

Ik had hier ook last van.
oplossing (Windows 7):

Keyboardmapping Alt vs AltGr
ChangeAltGrToAlt.reg
left alt : 38 00
right alt: 38 e0
REBOOT NODIG!

standaard is onderstaande registry-entry niet aanwezig in registry

---------------------------------------------------------
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout]
"Scancode Map"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,02,00,00,00,38,00,38,e0,00,00,00,00
Fijn dat iemand hier een reviwe over heeft geschreven. Ik twijvelde eerst met name over het bereik. Ik heb slechte ervaringen met draadloze toetsenborden die op 2,4 Ghz werken. Ik zit zelf op een meter of 4 van mijn pc af en heb nu 2 exemplaren gehad die op die afstand nauwelijks werkten.

In een review op dealextreme.com vond ik overigens het volgende:
You can remap this with different programs. I used "key mapper". I use windows 7 - go to Mappings -> Show -> Boot Mappings and change so the function of the alt-right will also becomde alt-left -> reboot
Kan jij bevestigen of dat werkt? Alvast bedankt.

[Reactie gewijzigd door bog op 2 november 2010 10:25]

Keymappers zullen haast altijd werken, zolang de toets maar herkent wordt kun je "press key now" druk dan bijv. de FN-toest + F7 dat werkt als een soort macro systeem, vervolgens kun je dan zeggen dat FN+F7 Mozilla opstart ofzoiets :)