Antec DP502 Flux

Specificaties Tower • 6 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

Antec DP502 Flux Review

TrasGraMogr 17 mei 2021, 121 views Product gekocht

Antec DP502 Flux

Een prachtige case voor een goede prijs. Het is wel een even werk met cable management door alle RGB-kabels, maar daarvoor krijg je wel een mooie (subjectief) case terug. Daarnaast heeft deze case ook erg veel ruimte voor al je onderdelen en geweldige airflow.

Pluspunten

• Geen scherpe randen
  • Hele modulaire inrichting
  • 5 fans meegeleverd (4 al geïnstalleerd)
  • RGB
  • Erg veel ruimte
  • Prijs/kwaliteit
  • Airflow
  • Stevig

Minpunten

• Veel kabels door de RGB

Dit is niet de goedkoopste case, maar duur is hij zeker ook niet. Voor een beetje extra geld krijg je veel luxe elementen terug.
Het tempered glass zijpaneel is erg mooi en komt er gemakkelijk vanaf (het andere zijpaneel ook). Dit is misschien subjectief, maar ik vind de case verder ook erg mooi. Zowel de RBG aan de voorkant als de onderdelen achter het glas zijn goed zichtbaar.
De DP502 Flux is daarnaast erg stevig gebouwd, en heeft bovendien heel veel ruimte voor al je onderdelen. De case is verder erg modulair ingericht, dus alles wat je niet nodig hebt kun je eruit halen, voor een strakkere uitstraling of meer ruimte. Onder het inrichten van de case ben ik geen scherpe randen tegengekomen, wat ik erg positief vind.
Bij deze case krijg je 5 fans meegeleverd, waarvan er 4 al zijn geïnstalleerd. Antec raadt zelf aan de 5de fan onder de GPU te installeren, maar ik heb er persoonlijk voor gekozen om hem als 2de uitlaat-fan te installeren (1 uitlaat-fan tegen de bovenkant en 1 tegen de achterkant van de case), omdat dat beter pastte bij hoe ikzelf de airflow wilde hebben (let op, als je de 5de fan zo wilt monteren, moet je de meegeleverde self-threading schroeven gebruiken). Hoe dan ook, deze case zal geweldige airflow hebben.
Het is wel even wat werk met cable management door alle RGB-kabels, maar dat is het uiteindelijk wel waard als je het aan mij vraagt. Bovendien helpt Antec je hierin een beetje mee door een fan/RGB-hub in de case te monteren. Hoe je deze fan/RGB-hub aan moet sluiten staat online, op de site van Antec, onder "PCB Manual", want dat deel van de handleiding werd helaas niet meegeleverd op papier. In dat deel van de handleiding staat bovendien hoe je wisselt tussen je RGB controleren met een knopje op de case en met je moederbord.

In het kort: Dit is een bijzonder mooie case, voor een hele goede prijs, zeker als je kijkt naar alle luxe elementen.

Heb jij ook een Antec DP502 Flux?