ASUS Phoenix GeForce GT 1030 OC edition 2GB GDDR5

€ 105,88
Specificaties Max. 1,531GHz • GDDR5 • DVI-D, HDMI - Bekijk alle specificaties

ASUS Phoenix GeForce GT 1030 OC edition 2GB GDDR5 Review

TrasGraMogr 17 mei 2021, laatste update op 17 mei 2021, 322 views Product gekocht

ASUS Phoenix GeForce GT 1030 OC edition 2GB GDDR5

Normaal zou deze kaart geen goede score krijgen, maar met de huidige schaarste ben ik er toch wel blij mee. De GT 1030 (versie met GDDR5!) levert betere prestaties dan integrated graphics en is niet waanzinnig hoog geprijsd, dus vormt het in de huidige situatie een goede tussenstop.

Pluspunten

• Relatief goedkoop
  • Vrij stil

Minpunten

• Crasht af en toe

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Deze videokaart is ondertussen de enige die, in deze tijden, nog niet waanzinnig (te) hoog geprijsd is, maar een goede kaart (voor gamen in 2021) is het niet. Hij presteert echter wel beter dan integrated graphics (versie met GDDR5!), dat is dan ook de reden geweest voor mij om deze kaart aan te schaffen.
Ondanks de matige prestaties, ben ik de GT 1030 wel dankbaar. Totdat de videokaart-schaarste voorbij is en prijzen weer een beetje naar een normaal niveau zijn gedaald, kan ik nu namelijk nog wel gamen, ook al kan deze kaart de nieuwste titels niet echt aan (onder oudere games zitten gelukkig ook een heel aantal geweldige titels).
Het enige nadeel is (in ieder geval bij mij) dat hij soms crasht als hij het zwaar krijgt, dit is natuurlijk altijd vervelend, ook al gebeurt het maar heel af en toe. Aan de andere kant produceert de kaart door de matige prestaties ook maar weinig hitte, waardoor hij zelfs onder 100% gebruik niet luid wordt.

Onder normale omstandigheden zou deze kaart geen goede score krijgen, maar door de situatie waar we nu in zitten ben ik er toch positiever over. Het is een goede tussenstop totdat gpu-prijzen weer een beetje normaal zijn of totdat ik een goede deal vind.

Heb jij ook een ASUS Phoenix GeForce GT 1030 OC edition 2GB GDDR5?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.