Foscam D4Z

€ 143,10
Specificaties Buitencamera + app - Bekijk alle specificaties

Foscam D4Z Review

ramonfincken 17 mei 2021, laatste update op 17 mei 2021, 1.073 views Product gekocht

Foscam D4Z

Beeldkwaliteit is zeer goed, ook in het donker. Kan ver zien. De app is redelijk tot goed. Richten en montage gaan lastig. De kabel komt er midden achter uit, dus boren maar! Al kun je m ook aan zijkant doen, maar dan is je kabel exposed. Aanrader voor het geld.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit dik in orde
  • App werkt redelijk tot goed
  • Synology storage werkt goed

Minpunten

• Montage
  • Initieel richten

Kwaliteit Score: 4
Beeldkwaliteit is zeer goed, ook in het donker. Kan ver zien.

De app is redelijk tot goed. Voelt traag aan. Ze zijn niet transparant of die opslag op hun cloud is of wellicht beperkt (qua dagen) op het apparaat zelf. Uiteraard moet je een account maken, de mails kwamen flink vertraagd aan.

Richten gaat lastig, je kunt omhoog, omlaag en rotatie-links, rotatie-rechts. Daarom moet je als je m ophangt eerst goed testen hoe je m wilt hebben. Het ophangframe biedt ruimte voor 3 rotaties. In de app kun je 2x spiegelen (horizontaal en verticaal).

De montage is hel. En wel om het feit dat de kabel er midden achter uitkomt en je dus een gat moet boren in je muur. Ik moest een 20 mm x 400 mm boorkop gebruiken. Dit komt omdat de UTP aansluiting vrij dik is (+- 18mm).

Heeft persoons en bewegings-detectie modus. De persoonsmodus werkt goed, met nog wel wat foutpositieven (een kat of de wind).
Bij vragen (per mail) antwoorden ze snel.

Ik heb enkel de bedrade optie gebruikt, dus ik kan niets over wifi zeggen.

Bottom line: de camera doet wat ie moet doen, maar voor testen en montage moet je wel echt goed de tijd nemen. Is compatible met Synology.

Heb jij ook een Foscam D4Z?

Zeer raar, bij mij zijn de opnames ‘s nachts 0/10. Zeer grote waas precies mist en niks of niemand herkenbaar. De helpdesk doen hun best om het op te lossen doch tot op heden nog geen toepassing gevonden. Heeft er iemand ook problemen met de nacht opnames?
Ook sneu dat er geen Nederlandstalige handleiding bij zit.
Ik regel alles vanop mijn iPad.
De dagopnames zijn 10/10.
Bedankt voor reacties.
Ik zie hier veel klachten over en leek daar zelf ook last van te hebben. Oplossing in mijn geval: schoonmaken met een doekje met alcohol. Door het monteren zat het bolletje vol vingerafdrukken en dat zorgt voor enorme reflectie en verstrooing. Na schoonmaken was het beeld met IR meteen top, in een tamelijk diepe voortuin.
Geen gekke dingen in de nacht hier, balen Louis !
Hier net zo waardeloos als het regent of bij nacht een waas