Tweakers zegt: 8,5

Bose Noise Cancelling Headphones 700 (Zwart)

€ 249,-
Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Bose Noise Cancelling Headphones 700 (Zwart) Review

0o-FtZ 17 mei 2021, laatste update op 17 mei 2021, 371 views Product gekocht

Bose Noise Cancelling Headphones 700 (Zwart)

-Telleurstellende headset voor € 300,-. -Soms niet te vinden vooral op PCs. -Bijzonder irritante issue zachter zetten: Een keer teveel op zachter gedrukt, relatief keihard geluid. Heel chill als je voor het slapen iets luisterd. -Noise cancelling net zo goed als oude koptelefoon van € 50, Zou andere nemen.

Pluspunten

• Goed geluid

Minpunten

• Prijs kwaliteit: Duur
  • Maakt hard geluid als je niet zachter kan zetten. Dit is niet met software aan te passen!
  • Soms lastig te verbinden
  • Robotstem geeft te veel info bij opstarten (Als ik de batterijduur wil weten tap ik wel twee keer op de rechterkant)
  • Noise cancelling kwaliteit niet bijzonder vergeleken met goedkopere headsets.
  • Niet klein op te vouwen
  • Vouwt de verkeerder kant op (Als je hem op je schouders legt, dan staat hij met de 'open' kant naar boven).
  • Microfoon klinkt alsof je heel ver weg bent

Nog even een toelichting op de verbindingsproblemen:
In eerste instantie probeer ik hem factory te resetten om dit op te lossen. Maar dit lukt niet op de manier dat Bose zelf aangeeft dat dit moet (namelijk usb aansluiten op PC of oplader en vervolgens de bluetooth knop ingedrukt houden totdat blauw lampje verschijnt).
Blauw lampje verschijnt niet. Meerdere mensen hebben dit probleem als ik het forum van Bose lees.

Mijn enige oplossing is om dan de lijst met bekende devices te unlinken.
Dat is wel irritant om elke keer te moeten doen. Deze issue komt namelijk best vaak voor.

Dan nog even wat meer uitleg over het stomme geluid dat de headset maakt als je per ongeluk een keer teveel op zachter zetten drukt. Wie verzint nou dat als je je geluid steeds zachter zet je op vol volume een *KLUNK* afspeelt als je een keer verder dan 0 volume probeert te gaan.

Het volume van die *KLUNK* kun je níet aanpassen in de software. Noch is er een optie om dit uberhaupt uit te zetten! Bijzonder irritant als je ontspannen een boek aan het luisteren ben in bed bijvoorbeeld. Of in het vliegtuig wilt slapen o.i.d. Hier zijn ook meerdere posts over op het Bose forum. Helaas zijn ze niet van plan om dit met een update op te lossen. Bijzonder slecht voor een headset van 300,-.

Voordat ik de Bose kocht had ik op een vliegveld voor ongeveer 60 dollar ofzo een noise cancelling headset gekocht. Deze cancelde net zoveel geluid voor een fractie van de prijs. Ik was heel blij met die headset, maar dacht 'wow als een headset van 50 euro al zoveel cancelt, wat nou als ik de beste noise cancelling headset op de markt koop!'. Gezien ik veel vloog pre-corona, vond ik een goede investering in een noise-cancelling headset de moeite waard.

Dan nog een punt: Als je deze koptelefoon gebruikt om te bellen of voor bijvoorbeeld discord, klinkt het alsof je heel ver weg bent.

Nog een probleem: Gebruik je deze headset voor bijvoorbeeld Premiere Pro? De headset heeft twee standen: Headset stereo en headset handsfree. Dit is bijzonder irritant, want de ene keer zit je in de ene stand en de andere keer in de andere. Waarom is dit irritant? Headset Handsfree pikt omgevingsgeluid op. Dus als je deze koptelefoon gebruikt om gefocussed te werken zonder achtergrond dan pikt hij de hele tijd het tikken van je toetsenbord op.
Waarom zit hij de ene keer in de ene stand en de andere keer in de andere? Geen idee.. Het geluid van de andere stand werkt niet als je in de ene zit, dus is de oplossing programma opnieuw opstarten.

Al met al moet ik dus zeggen dat ik de kwaliteit voor deze prijs niet bijzonder vind. De noise-cancelling niet en de geluidskwaliteit ook niet vergeleken met goedkopere headsets.

Heb jij ook een Bose Noise Cancelling Headphones 700 (Zwart)?

Ooooh wat haat ik die geluiden die veel te hard afgespeeld worden, als je zoals je schrijft minimaal volume hebt bereik maar toch nog een keer op 'min' drukt. Voor mij ook een reden om hem dan niet aan te schaffen. Mijn goedkope QCY oordopjes hebben dit ook (ik schrik me ook altijd de tyfus als de melding komt van een Aziatische vrouw dat battely powel low is). Ik dacht dit is echt iets van goedkope Chinese merken, maar dat een merk als Bose hier geen aandacht aan schenkt is wel heel erg tegenvallend.
Thanks voor het delen van dit minpunt, en als iemand een set oordopjes kent die hier geen last van heeft (of het kan uitzetten), ben ik diegene heel dankbaar voor het doorgeven.
Ben blij dat ik een punt heb kunnen opgeven dat belangrijk genoeg is voor jou om een andere aankoop te doen. Want dit is inderdaad best een flinke issue die softwarematig heel simpel opgelost moet kunnen worden. Voor 300,- verwacht je toch wel dat je een beetje settings kan aanpassen.