Sandisk Ultra microSDXC Class 10 UHS-I A1 UHS Class 1 200GB + SD-adapter

€ 24,90
Specificaties 200GB microSDXC • € 0,124 per GB - Bekijk alle specificaties

Sandisk Ultra microSDXC Class 10 UHS-I A1 UHS Class 1 200GB + SD-adapter Review

Remag22 16 mei 2021, laatste update op 27 juni 2021, 284 views Product gekocht

Sandisk Ultra microSDXC Class 10 UHS-I A1 UHS Class 1 200GB + SD-adapter

Een voordelige kaart die de snelheden van de Sandisk Ultra USB sticks overstijgt. Zeker bij schrijven. Hij heeft namelijk geen buffer drops. Soms verkrijgbaar voor slechts 20 euro. De duurzaamheid is nog niet goed bekend.

Pluspunten

• Goede leessnelheid 90 MB/s
  • Goede schrijfsnelheid 40 MB/s
  • Geen Bufferdrops !
  • Overall beter dan Ultra USB sticks

Minpunten

• Raakt snel zoek

Omschrijving

Deze micro SD kaart heeft een groot voordeel en dat is dat hij geen last heeft van zogenaamde buffer drops. De schrijfsnelheid blijft constant op 40 MB per seconde Je krijgt een ultra compacte geheugen kaart samen met een SD adapter. Het stroomverbruik kan ik nu nog niet meten maar ik ga kijken of daar een oplossing voor kan verzinnen. Het stroomverbruik zal in ieder geval lager zijn dan van de Ultra geheugen sticks terwijl deze kaart wel sneller schrijft.

De verpakking:

De synthetische (Buffer) snelheden

De 4K schrijf acties zijn laag maar niet heel erg laag. Het verschil bij de Ultra USB sticks is een stuk groter.
Continu lezen en schrijven gaat zeer snel met:

Lezen: 95 MB/s
Schrijven: 60 MB/s

De echte (real life) snelheden

Wat je kan zien aan de snelheid van deze usb stick is dat hij na een paar seconden niet inzakt naar een ongebufferde werkelijke snelheid. Dat komt doordat deze geheugen kaart gebruik maakt van echte native snelheden van het geheugen en niet van een buffer dat hem tijdelijk sneller maakt. Het si dus vooral een WYSIWYG kaart waardoor er weinig verschil zit tussen de Crystaldiskmark benchmark en de real life snelheden. Waren de Sandisk Ultra USB sticks ook maar zo....

Deze geheugen kaarten hebben dus geen last van de typische schrijf buffer drops die de Ultra USB sticks wel hebben. Deze geheugen kaart blijft gewoon schrijven op net iets meer dan 40 MB per seconde. Dat is nota bene bijna twee keer zo snel als de Ultra USB sticks.

De leessnelheid blijft ook lekker hoog met 90 MB per seconde. Maar ligt toch een stuk lager dan van de Ultra USB sticks die vaak 130 mb / s of meer halen.

De relatief lage schrijf snelheid moet je natuurlijk wel plaatsen tegenover de kostprijs. Wanneer een geheugen kaart zo voordelig is moeten er ergens concessies gedaan worden. In dit geval is dat dus ten koste van de schrijfsnelheid gegaan. Bedenk daarbij dat een echt substantieel snellere geheugen kaart al snel drie tot vier keer zoveel kost als deze Sandisk Ultra.

Kort: In deze prijsklasse kun je ongeveer dit soort snelheden verwachten.

Toen ik hem kocht stond er geen software op van Sandisk en er was ook geen sprake van een linkje of voucher voor software.

Stroomverbruik:

Het stroomverbruik kan ik helaas nog niet goed meten net als de temperatuur. Ik hoop hier spoedig een oplossing voor te vinden in de vorm van een temperatuur "pistool" en een manier om de stroom te meten van geheugen kaarten, los van de host controller....? Er zijn tot dusver in ieder geval geen extremen opgevallen bij het aan voelen van de kaart in de vorm van hitte.

Betrouwbaarheid.

Tot dusver is de betrouwbaar echt prima, hij gaat al een jaar mee en ik verwacht er geen problemen mee, anders dan wat ik zie van collega reviewers ? Voor deze review heb ik meerdere benchmarks achter elkaar gedraaid en dat gaf geen problemen. Van de twee stuks die ik in gebruik heb. Op dat moment was het meteen het meest intensieve gebruik tot dusver.

De micro SD naar SD adapter heb ik niet gebruikt maar ik neem aan dat hij gewoon werkt.

Ik heb twee van deze geheugen kaarten in gebruik, een al langer dan een jaar en de tweede zojuist voor deze review. Over de eerste heb ik nog geen klachten.

Veiligheid bij geheugen kaartjes en USB sticks:

Probeer er rekening mee te houden dat mensen met slechte bedoelingen gewiste informatie waaronder bijvoorbeeld privé foto's bij dit soort media meestal eenvoudig terug kunnen halen met vrij verkrijgbare software. Dat wil zeggen ook bij ander kaartjes en ook bij USB sticks. Je zal de kaartjes diep moeten wissen en meerdere keren overschrijven voordat je zekerheid hebt op het definitief wissen van privé data.

De verkoop van oude kaartjes of USB sticks is daarom ook niet altijd een goed idee.
Tenzij je weet wat de risico's zijn en daar rekening mee gaat houden door echt diep te wissen.
Alleen een Quick format en dan op marktplaats etc. is dus echt geen goed idee...

Privacy

B4 Money:

Dank voor het lezen van mijn review. _/-\o_

Wanneer je deze review hebt gelezen overweeg dan ook eens om er een beoordeling over te geven.
Dat kan hieronder of juist helemaal boven aan de review via de "knop" Beoordeel deze review.
Rating: 0 voor Oppervlakkig, +1 voor Beknopt, + 2 voor Informatief en +3 voor Spotlight.

UNIEK !
Een halve appeltaart (1,99 euro via Paypal) geboden voor 1 van de 3 eerste stemmers.

Voorwaarde: korte onderbouwing via PM. 1 op 3, dus 33 procent kans op een halve appeltaart (zelf kopen).
Extra voorwaarden: Geen tweakers personeel en je account moet commercieel en hufter vrij zijn.

Het staat je dus vrij om te stemmen / beoordeling van 0 tot +3 maar onderbouwing is wel vereist.

Heb je vragen of kritiek tav deze review dan kun je mij altijd een bericht sturen of hieronder reageren...

Heb jij ook een Sandisk Ultra microSDXC Class 10 UHS-I A1 UHS Class 1 200GB + SD-adapter?