EZVIZ DB1C WiFi Video Deurbel Kit Review

Jasper8014Testpanel 19 mei 2021, laatste update op 20 mei 2021, 398 views Testpanel

EZVIZ DB1C WiFi Video Deurbel Kit

De DB1C video deurbel kit is een set waar je gelijk mee aan de slag kan. Helaas is een elektricien wel noodzakelijk, gezien de transformator in de meterkast moet.

Pluspunten

• Grote kijkhoek
  • AI detectie
  • Local storage

Minpunten

• Connect met bestaand wifi netwerk
  • SD-kaart slot in de deurbel
  • Geen accu of batterij versie
  • Zelf voor kabels zorgen

Kwaliteit Score: 3
Algemene beoordeling
Toen ik de kit binnen kreeg was de eerste indruk goed.
De apparaten zaten los van elkaar goed verpakt in mooie doosjes.
De kwaliteit in het algemeen is goed, en dat kun je ook voelen. Alleen de werking in combinatie met app is lastiger.

Unboxing
Ik heb alle doosjes uitgepakt om te zien wat er precies in zat en wat ik als eerste moest gaan doen.
Dit stond niet ergens aangeven met nummers, zoals je dat wel eens ziet.
Ik besloot om te beginnen met de transformer, omdat zonder hem gaat de deurbel niet gaat werken.
De transformer hoort normaal gesproken in de meterkast thuis. Dit is voor de meeste mensen dan helaas ook niet zelf te installeren. Houd er rekening mee dat je mogelijk een elektricien moet inhuren.
De transformer is van goeie kwaliteit. Hij voelt robuust aan word niet warm tijdens gebruik.

Deurbel
Nadat de transformer was geïnstaleerd was de deurbel aan de beurt.
Het installeren van de deurbel aan de muur en stroom was relatief simpel.
Je gebruikt je bestaande bedrading, de mee geleverde schroeven en wat andere kleine onderdelen zoals een smeltdraad. Dit staat goed aangeven in de handleiding.

De app
Het koppelen van de deurbel en de gong met de app was ook zo gebeurt met de QR-codes op de doosjes.
De gong deed het ook gelijk.
Helaas was het in gebruik nemen van de app niet zo simpel. Ik heb vrij lang moet zoeken hoe ik meldingen kreeg in app wanneer er iemand aanbelt. Ook de meldingen op de telefoon kwam ik naar lang zoeken pas uit.
Tevens zijn de meldingen die ik krijg alleen trillingen, dus geen geluidje. Ik heb niet kunnen vinden hoe ik dit moest veranderen. Daarnaast heeft de app een AI functie, hiermee kan valse detectie voorkomen en alleen meldingen geven van personen. Dit heb ik zelf niet goed kunnen testen vanwege de problemen met meldingen in het algemeen.

Functies
De deurbel in combinatie met de app beschikt over een flink aantal functies.
De belangrijkste is natuurlijk het kunnen aanbellen en dit horen in huis.
Daarnaast zou je het geen videodeurbel kunnen noemen als hij geen video opnames maakt.
Dit doet hij dan ook prima. Hij heeft vrij grote kijkhoek van 170 graden.
Hij neemt de beelden in een resolutie van 1080p en dit is meer dan voldoende om alles goed te kunnen zien.
Tevens heeft hij ook nachtzicht tot ongeveer 5 meter. En is hij uiteraard geschikt om buiten op te hangen met een ip 65 rating.
Alle beelden die hij opneemt komen op de sd-kaart die je kunt installeren of in de betaalde cloud. De beelden op sd-kaart benader je via een 2,4 of 5 ghz wifi verbinden met de deurbel. Ook kun je met de bezoeker praten via een twee weg geluidsverbinding.

Uiterlijk
Hij ziet er trouwens niet slecht uit, maar had op zich wel kleiner gekund.
Voor de bezoeker is het duidelijk waar je op moet drukken. Er staat namelijk een afbeelding van een bel op de knop.
De lokale opslag is op zich een voordeel. Zo heb je geen abonnement nodig en staan je beelden niet online.
Alleen ik zou er zelf niet voorkiezen om het sd-kaart slot in de deurbel te doen, maar eerder in de gong.
Mocht de bel dan worden gestolen, wat niet makkelijk is gezien de speciale schroevendraaier die je nodig hebt, dan heb je de beelden nog.

Je kunt deze set bij Coolblue kopen voor zo'n €175,-
Dit is het naar mijn mening het niet waard. Vooral wat betreft de gebruiksvriendelijkheid van de app.
Voor zo'n €150,- heb je een video deurbel met accu van Eufy bij Coolblue. Deze is naar mijn mening een stuk beter en zou ik ook eerder aanraden.

Samenvatting
Na een dag bezig te zijn geweest met het installeren en werkend krijgen van de app zou de bel niet mijn keuze zijn. Maar voor de mensen die ervaring hebben met Ezviz en hier ook camera's van hebben is het een logische keuze deze kit te kopen.

Heb jij ook een EZVIZ DB1C WiFi Video Deurbel Kit?