1 review

HP Color Laser 150nw

€ 248,05
Specificaties Laser printer (Kleur) met WiFi en Ethernet - Bekijk alle specificaties

HP Color Laser 150nw Review

Peter543 15 mei 2021, laatste update op 15 mei 2021, 2.185 views Product gekocht

HP Color Laser 150nw

Dit is een degelijke netwerk kleurenlaserprinter. Dit is tevens ook wel een instapmodel. Dus weinig extra functies.

Pluspunten

• Wifi
  • Stevig
  • Compacte vorm
  • Gemakkelijke installatie

Minpunten

• Kwaliteit van de afdrukken tot nu toe niet overtuigend.
  • Veel gedoe met privacy instellingen bij het installeren en registreren
  • Alleen gebruik van originele toners?

Drivers en stabiliteit Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 3
Afdruksnelheid Score: 4
Omdat ik bij iedere inktjetprinter problemen had met slechte afdrukken, strepen op papier, uitgelopen inkt enz....,heb ik besloten iets meer ( lees 3x zoveel)geld te geven voor een duurzamere oplossing: een laserprinter. Ik heb het merk HP gekozen omdat ik daar het meeste informatie over had.
Ik heb deze printer nog maar een paar dagen dus daarom zijn het nog maar eerste indrukken.
Het viel mij op dat hij zwaar is, en ook nog wel groot toch is het compact want een kleurenlaser is over het algemeen veel groter. De printer voelt robuust en stevig aan. Zijn compacte vorm is dus wel een pluspunt tenzij je thuis plaats hebt voor een "kantoorprinter".Het is wel spijtig dat het laadje uitsteekt als er papier insteekt.

Printer is ook gemakkelijk te verplaatsen, heeft uitsparing van onder die als handvatten dienen. Iets wat je misschien niet veel zal gebruiken als de printer een vaste plaats heeft. Maar toch wel handig omdat je dank zij wifi hem overal kunt zetten

Het installeren via smartphone is gemakkelijk en is ook eenvoudig te bedienen. Ik heb geen multifunctional (scannen en kopiëren) gekozen omdat ik het te weinig gebruik. En omdat een foto van een document maken met de smartphone veel sneller en gemakkelijker is via de app HP-smart dan de scanner of de kopieerfunctie van het apparaat.
De printkwaliteit kan ik niet beoordelen, veel hangt af ook van de kwaliteit van de bron denk ik. Vooralsnog ben ik nog niet echt overtuigd dat het afdrukken van tekst veel beter is dan een goede inktjetprinter. Het valt wel op dat hij heel stil print. En als hij eenmaal startklaar is ook heel snel.

Nieuwe, originele toners zijn relatief goedkoop. Op verschillende websites staat dat HP de printer zou blokkeren als je geen toners van het originele merk koopt. Gekocht mediamarkt voor €189.

Heb jij ook een HP Color Laser 150nw?

Nieuwe, originele toners zijn relatief goedkoop.
37 euro / 1000 pagina's zwart; 3x 40 euro / 700 pagina's kleur toch?
ja klopt. Ik meen ook ergens 1100 pagina's gezien te hebben bij het zwart. Ik was dus ook geïnteresseerd in een ander model van hp en daar waren de kosten van een toner meer als het dubbel en ook de kosten per print. Ik ben eigenlijk van plan om een toner te kopen van zodra de printer het aangeeft en mijn gok is dat dat nog een tijdje zal duren.
Hun mogen de toners niet blokkeren maar ze hebben het wel geprobeerd.
Dit is nog steeds wettelijk niet toegestaan.
HP Toner sets vind je voor om de nabij 100Euro
Maar deze printer haalt wel erg weinig prints uit zijn toners.

Volgende keer als je een printer koopt zou ik eerst kijken naar de toners en dan de bijbehorende printer uitzoeken.
Mijn Brother haalt 2200 prints voor nog geen 15 euro per Toner
Kijk maar eens naar de prijs van een toner voor de HP color 255dw.
Mijn printer is klein vandaar dat de capaciteit van de toner bij mijn printer ook wel minder is. Een originele nieuwe toner kost €37 per stuk voor zowel zwart als kleur voor 1000 pagina's dat betekent een printkost van €0,037 per print. Voor mij is dit niet zo belangrijk omdat ik toch weinig print en de toners sowieso na x aantal jaren waarschijnlijk toch moet vervangen. Voor diegene die veel print is dit belangrijker natuurlijk en dan is 15 euro voor 2200 prints een dealbreaker. Ongelooflijk eigenlijk. Bewijs ;) ?
Wat mij meer zorgen baart is dat HP bij de productomschrijving op hun website dit vermeldt:
Deze printer is ontworpen om alleen te werken met cartridges die een nieuwe of hergebruikte HP-chip hebben. De printer gebruikt dynamische beveiligingsmaatregelen om cartridges te blokkeren die een chip hebben die niet van HP is. Periodieke firmware-updates behouden de effectiviteit van deze maatregelen en blokkeren cartridges die eerder wel werkten. Met een hergebruikte HP-chip kunt u hergebruikte, gerecyclede en opnieuw gevulde cartridges gebruiken. Meer informatie vindt u op:
Aangezien veel online winkels huismerken aanbieden en aanbevelen, is dat zeker iets om mee rekening te houden. Misschien een winkel vinden die die hpchip kunnen recyclen
voor 1000 pagina's dat betekent een printkost van €0,037 per print.
Wat kost een print in kleur?
37euro:700 = 0,052 euro dus.
Als dit belangrijk is voor jou en je bent geïnteresseerd in deze printer moet je dit als referentie nemen om te vergelijken met toners voor andere printers
Voor kleur heb je drie toners nodig, toch? Dus 3x 37 euro?
Ik heb de printer nu al een maand. Ben redelijk tevreden maar er zijn minpuntjes die misschien te verhelpen zijn. Als ik tekst (heb al verschillende teksten afgedrukt) zien er echt niet goed uit. Leesbaar maar het is niet scherp wat je van een laserprinter mag verwachten. Printer kan ook niet volledig uit worden gezet.
(Lampjes blijven branden.,)
Wie kent dat probleem
Grts

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.