ASUS ROG Strix Helios Zwart

€ 301,39
Specificaties Tower • 8 interne bays - Bekijk alle specificaties

ASUS ROG Strix Helios Zwart Review

SwaffelSmurf 15 mei 2021, 235 views Product gekocht

ASUS ROG Strix Helios Zwart

Heb deze case nu ongeveer een jaar in gebruik. Bouwkwaliteit is uitstekend. Case heeft veel ruimte.

Pluspunten

• RGB in glas voorzijde
  • Uiterlijk
  • Ruimte
  • Ingebouwde GPU-stand
  • Kabelmanagement

Minpunten

• Gewicht

Sinds lange tijd heeft Asus weer een case uitgebracht. Mijn oude Cooler Master case was aan vervanging toe, na research heb ik uiteindelijk voor de ASUS ROG Strix Helios gekozen.

Qua uiterlijk ziet de case er erg strak uit. Wat ik zelf erg mooi vind is de RGB-verlichting in het glas aan de voorzijde van de case. Aan de bovenkant zit een knopje waarmee je de mode kunt aanpassen. Hiervoor kun je de controller in de kast gebruiken, of de RGB aansturen via het moederbord. Aan de bovenzijde tevens 4 USB3.0-poorten, één USB-C poort en de audio in- en uitgangen. Daarnaast is er nog een knopje waarmee je de fan controller kunt bedienen.

Het is mogelijk om de GPU verticaal te plaatsen. Aan de binnenzijde is verder voldoende ruimte om de hardware netjes in te bouwen en de kabels mooi weg te werken. Ik heb zelf nog een aantal RGB-plaatjes aangeschaft zodat de RGB-verlichting van de voorkant ook terugkomt in de binnenkant. Daarnaast is er ook een GPU-stand aanwezig waarmee je de GPU netjes op zijn plaats kan houden.

Een groot nadeel vind ik toch het gewicht van de case. Deze weegt zonder componenten al 18kg. Als ik de kast naar beneden wil dragen om het stof eruit te blazen gaat dat toch minder makkelijk dan dat ik gewend ben met andere cases. Aan de andere kant is deze wel makkelijk vast te houden middels de klittenband die je als een 'handvat' kunt gebruiken.

#CategoryProduct
1MuizenRazer Deathadder V2
1Geheugen internXPG Spectrix D60G AX4U3200316G16-DT60
1VoedingenAsus ROG Thor 850W
2Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB

Heb jij ook een ASUS ROG Strix Helios Zwart?