HP Reverb G2 - met controllers

€ 639,90
Specificaties Geschikt voor PC - Bekijk alle specificaties

HP Reverb G2 - met controllers Review

Rickah 14 mei 2021, laatste update op 14 mei 2021, 567 views Product gekocht

HP Reverb G2 - met controllers

Ik heb nu 5 maanden deze headset in gebruik met gemiddeld een half uur gebruik per dag. Dit is wat ik van de headset vindt: Speciaal wil ik nog zeggen dat de customer service van HP absoluut 5 sterren verdient. Meer hierover in de uitgebreide review.

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • Hoog comfort
  • Lichtgewicht
  • Windows mixed reality (ik ben fan van de software in tegenstelling tot het stigma)

Minpunten

• FOV
  • Controllers zijn matig. Goeie trigger en knoppen, slechte thumbsticks en grab buttons
  • Tracking vertoont heel af en toe haperingen
  • Instabiel en slecht compatibel met heel veel moederborden...

Design & bouwkwaliteit Score: 4
MIXED REALITY PLATFORM
Om te beginnen met mijn controversiële mening, ik vind WMR eigenlijk best goed. Je spawnt altijd op dezelfde plaats en omdat ik de headset voor gaming gebruik, heb ik een shortcut naar steamVR en de spellen die ik vaak speel. Er zijn wat integratieissues (vooral het feit dat de windows button inklikken je game niet pauzeert is zeer irritant), maar ik kan er makkelijk omheen kijken.

BEELD
Ik speelde in het begin met een RX VEGA 56 videokaart. Ik was erg teleurgesteld in hoe matig het beeld eruit zag. Echter, ik heb nu een RX 6700 XT, en ik ben verbluft hoe mooi het beeld eruit ziet. Als je de horsepower hebt, is dit echt giga mooi.
Een belangrijke notitie is wel dat de FOV belabberd is. Je kan ten alle tijden de zwarte randen van de display zien. Het is geen dealbreaker voor mij, maar besef wel dat je door een omhulsel kijkt, dus de immersie is snel weg als je een full time user bent.

GELUID
Ook een prachtpunt van deze headset. Het geluid is simpelweg het beste wat ik ooit heb gehoord. Het is geen match voor mijn Corsair VOID pro. Deze komt wel soms met losse contacten op de oorstukken, dus die moet je mogelijk los en weer vast schroeven.

COMFORT
Het comfort is erg hoog. Soms beslaan de glazen, terwijl als je de headset afzet en weer opdoet niet meer beslaat. De stoffen randjes zitten erg fijn, maar zijn wel zweetmagneten. De facegasket zorgt ervoor dat je FOV erg laag is, dus misschien als je wat crafty bent kan je je eigen maken.

CONTROLLERS
Ja, de controllers zijn matig, zacht gezegd. Wat ik er goed aan vind: de trigger is erg solide en de knoppen A B X Y zijn prima.
Wat er slecht aan is: de grabbutton is verkeerd gebalanceerd. Je oefent druk uit met het midden van je vinger, niet het topje. Echter, het scharnier zit bij het midden, dus die knop is erg vermoeiend. De thumbsticks gaan heel snel hangen, ook erg irritant. Het plastic is ook niet helemaal netjes afgewerkt.

HP SUPPORT
Mijn headset is een paar dagen geleden van functioneel overgegaan naar Error 4-1. Korte versie: mn headset werkte niet meer en ik kon het niet fixen. Twee keer met HP gebeld. Erg vriendelijke medewerkers gesproken en beide hebben ze me vervangende onderdelen gestuurd om me te helpen. Ik hoop dat het mijn headset fixt, maar in ieder geval hulde aan HP voor de goeie support.

IN DE PRAKTIJK
Dit is een van je enige opties als je je ziel niet aan facebook wilt verkopen (doe dat aub ook niet). Ik vind het een goeie optie voor de beginnende VR speler. De prijs is zeker een barrière, maar het is het zeker waard als je VR gaming kan waarderen. De meeste van deze minpunten zijn kleine momentopnames dus laat ze niet te zwaar meewegen in je keuze. Het belangrijkste wat je jezelf moet afvragen is: ben ik bereid om te gaan met compatibiliteitsissues en ietwat matige controllers?

Heb jij ook een HP Reverb G2 - met controllers?

Ik heb deze ook en vind ik een mooi VR bril voor flightsims wat ik voornamelijk speel. Je hebt gelijk over de facegasket dat het de afstand van de lensen iets verder weg trekt waardoor de FOV beetje wazig wordt. Ik ga iets van een FrankenFOV erop plaatsen. Ik draag een bril en deze is niet echt comfortabel dus wellicht worden op maat gemaakte lensen de oplossing. Daargelaten ben ik zeer over te spreken van de resolutie.

Mee eens over de moedebord en vooral USB steker problemen waardoor het vaak niet werkt (z390 bord) hoewel nu met mijn X570 + 6900XT geen enkele problemen mee heb gehad. DCS is levesecht geworden en wil ik echt niet meer terug naar een 2D beeld :)
Ik ben op dit moment opzoek naar een VR Headset, en ik wil het liefst geen Oculus Quest 2 vanwege facebook (al lees ik dat daar trucjes voor zijn).
Kunnen jullie aub uitleg geven mbt compatibiliteitsissues met moederborden? Ik snap het niet helemaal.