Yamaha MusicCast WXA50

€ 549,-
Specificaties 2.1-kanaals met 90W versterker - Bekijk alle specificaties

Yamaha MusicCast WXA50 Review

RemyMM 14 mei 2021, laatste update op 14 mei 2021, 481 views Product gekocht

Yamaha MusicCast WXA50

De Yamaha WXA-50 is een prachtige compacte versterker en streamer in 1 voor deze prijsklasse. De Musiccast app is een fijne manier om je muziek af te spelen met een scala aan bronnen. Qua geluidskwaliteit kan de WXA-50 meedoen in een stuk hoger prijssegment.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Musiccast app
  • Vormfactor
  • Ingebouwde muziekstreamingdiensten
  • Ondersteuning veel muziekformats
  • Mooie scheiding in midden en hoog
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Weinig ingangen
  • Geen phono
  • Laag kan gecontroleerder

Geluidskwaliteit Score: 5
De WXA-50 is een prachtige compacte versterker en streamer in 1 voor deze prijsklasse. Ik begon met een NAD D3020 V2, maar die heb ik ingeruild voor de Yamaha WXA-50. De WXA-50 geeft helderder geluid en betere scheiding in het midden en hoog. De NAD gaf daarentegen wel een iets gecontroleerder laag. Dit alles is natuurlijk ook speaker afhankelijk, daarom de vermelding dat ik dit ervaren heb in combinatie met DALI Spektor 6 vloerstaanders.

De ingebouwde muziekstreamingdiensten (tot losless-kwaliteit, geen MQA) en mogelijkheid tot afspelen van een eigen server zijn fijne features. De AUX ingang kan gebruikt worden voor een platenspeler (zolang deze een pre-amp heeft) of CD-speler en de optische ingang voor bijvoorbeeld tv-geluid. Een andere fijne extra is dat je geluid van de aangesloten apparaten zoals je tv of platenspeler ook over bluetooth kan streamen naar een koptelefoon.

De MusicCast app is fijner in gebruik dan ik verwacht had, en deze geeft tal van opties om de WXA-50 te tweaken/optimaliseren voor de speakers die je gebruikt. Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de WXA-50, een topproduct om de Hi-Fi in te stappen.

Heb jij ook een Yamaha MusicCast WXA50?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.