1 review

Black & Decker PV1020L

Specificaties Kruimelzuiger - Bekijk alle specificaties

Black & Decker PV1020L Review

knakie 13 mei 2021, 230 views Product gekocht

Black & Decker PV1020L

een krachtige kruimeldief met verrassende mogelijkheden

Pluspunten

• krachtig
  • mogelijkheden
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• accuduur
  • oplaadtijd

Ik heb deze kruimeldief op amazon gekocht als geretourneerd product 'als nieuw'. Daarmee kostte hij de helft van wat hij bvb. bij coolblue kostte. Ik heb hem gekocht om de trappen te kunnen stofzuigen wat met een gewone stofzuiger heel onhandig is. Als hij eenmaal opgeladen is, en dat duurt lang, minstens 4 uur, kun je hem naar mijn idee wel erg kort gebruiken. Maar misschien komt dat doordat hij fenomenaal zuigt. Het geluid is daar ook naar, ik denk dat hij meer geluid produceert dan mijn stofzuiger.
De zuigmond heeft nog een uitschuifstuk waarmee je op diepere en smallere plekken kunt komen, zoals onder de bank. Daarbij zit een uitklapborstel aan de zuigmond gemonteerd. Het mooiste is dat de zuigmond in allerlei standen te verstellen is, als een soort knipmes. Je kunt daarmee op een rand boven je hoofd zuigen zonder dat je op een stoel hoeft te staan omdat je de zuigmond naar beneden kan richten. En opgevouwen is hij makkelijker op te bergen. Heel praktisch dus.
De vuilcontainer is vrij groot maar je hebt hem in 1 tel geleegd, dus je gaat hem niet vol krijgen. Het is ook niet zo'n fris gezicht.
Je haalt eenvoudig de onderdelen eraf om ze schoon te maken. Ik heb gezien dat je vervangende filters kan kopen. Of dat nodig is of een verkooptruc weet ik niet. Wat me wel opgevallen is is dat door het zuigen stof in het scharnier komt van de zuigmond. Ik heb daar olie tussen gedaan waardoor hij veel soepeler scharniert. Niets ten nadele van de bouwkwaliteit want hij voelt stevig en solide aan en ligt goed in de hand.
Ik kan deze kruimeldief aanraden voor erbij. Door de lange laadtijd en de korte gebruikstijd is hij niet geschikt als vervanging alhoewel hij qua zuigkracht mee kan komen met de grote jongens.

Heb jij ook een Black & Decker PV1020L?